لزوم ثبت نام واحدهای صنعتی و اخذ کد نقش در سامانه جامع تجارت

به گزارش رکنا از اصفهان، درجلسه شورای معاونین صمت استان اصفهان، امیر حسین کمیلی  گفت : در راستای شفافیت گردش کالا و خدمات و بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت ، معدن و تجارت کلیه واحدهای صنعتی استان ، حداکثر تا تاریخ 25 خرداد ماه سالجاری مهلت دارند نسبت به ثبت نام و اخذ کد نقش در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir اقدام نمایند  .

وی گفت : اخذ شناسه کالا برای محصولات تولیدی شرکت از سامانه جامع تجارت توسط واحدهای صنعت و درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده برابر ضوابط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور در سامانه جامع تجارت ، ثبت آمار موجودی اولیه محصولات تولیدی واحد صنعتی در سامانه جامع تجارت ، ثبت آمار تولیدات روزانه واحد صنعتی در سامانه جامع تجارت و ثبت سند فروش کالا و صدور فاکتور الکترونیکی بهمراه قیمت فروش در سامانه جامع تجارت از دیگر اقداماتی است که واحدهای تولیدی مورد نظر باید انجام دهند .

به گفته کمیلی ، اگر کالا وارداتی باشد باید قیمت واردکننده و مصرف کننده علاوه بر درج بر روی کالا در سامانه جامع تجارت نیز ثبت شود .

وی افزود : مبنای قیمت فروش محصولات در حال حاضر آخرین قیمت واحد در پایان اردیبهشت ماه سالجاری می باشد .

بنا بر اظهار مدیرکل سازمان صمت استان، تمامی واحدی تولیدی بدون اخذ مجوز از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت محصولات خود را ندارند و در صورت عدم رعایت برابر ضوابط با آنها برخورد قانونی خواهد شد .

وی گفت : عدم درج قیمت محصولات تولیدی در سامانه جامع تجارت به منزله تخلف از ضوابط در قوانین جاری بوده و مسئولیت آن متوجه مدیر واحد تولیدی وهرگونه خدمات دهی به واحدهای تولیدی منوط به اقدامات ثبتی تولید  دراین سامانه می باشد

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 791467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟