همایش علمی جوانی جمعیت راهکارها و چالش ها برگزار شد

به گزارش رکنا از قم، در ابتدای همایش، دکتر محبی معاون بهداشتی، ضمن اشاره به بحث سالخوردگی جمعیت و ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور و استان قم گفت: باید در بحث خانواده و ترویج فرزند آوری بسیار هوشمندانه عمل کرد که در این مقوله وظیفه کارکنان بهداشت سنگین است.

 

وی ضمن تقدیر از تمامی مدافعان سلامت حوزه بهداشت در خارج شدن استان از بحران کرونا گفت: همانگونه که سهم بزرگی از حفظ و ارتقائ سلامت همشهریان را در بحث کرونا شما عزیزان در حوزه بهداشت به دوش کشیدید و حتی بسیاری از افراد جامعه هم از فعالیتهای شما خبر ندارند، هم اکنون نیز باید با اهتمام در اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت بتوانیم در این صحنه هم سربلند بوده و در ایجاد ایرانی جوان سهیم باشیم.

شایان ذکر است در این همایش که اساتیدی از اداره جوانی جمعیت  وزارت بهداشت حضور داشتند مباحثی از جمله جمعیت، وضعیت موجود، چالش های پیش رو و شاخص های جمعیتی استان قم، قانون حمایت از خانواده و جمعیت با تاکید بر تکالیف وزارت بهداشت، ناباروری و راه های پیشگیری از ناباروری، باروری و طب سنتی، انتظارات برنامه جوانی جمعیت از دیدگاه قانون و وظایف ابلاغی و... مطرح و بحث و تبادل نظر انجام گردید.

در انتهای همایش از دو نفر از کارکنان که دارای بیشترین فرزند بودند کمک هزینه سفر مشهد اهداء گردید.

نظری / قم

کدخبر: 791230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟