هیچ بانک اطلاعاتی از وضعیت زنان استان قم وجود ندارد

به گزارش رکنا از قم، زینب عبداللهی روز پنجشنبه در نشست صمیمی با جمعی از بانوان خبرنگار، با اشاره به این‌که استان قم در همه عرصه‌ها همیشه جریان ساز بوده، افزود: به خاطر جایگاه خاص استان قم، مطالبات در حوزه زنان هم متعدد، متنوع، ویژه و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در استان قم ظرفیت‌های زیادی از جمله در حوزه مراکز علمی، موسسات فرهنگی، دانشکده زنان و خانواده و جامعه الزهرا(س) وجود دارد که تاکنون دیده و استفاده خاصی نیز نشده‌است که باید مقداری کارشناسی‌تر و برنامه‌ریزی‌تر به مسائل نگاه کنیم.

وی شناخت وضعیت زنان را از مسائل مهم در استان قم دانست و ادامه داد: هیچ بانک اطلاعاتی از وضعیت زنان استان با وجود این‌همه ظرفیت نداریم، شاید در گذشته مانعی بوده، اما اکنون تهیه اطلس کامل وضعیت بانوان جزو اولویت‌های کاریمان قرار داده‌ایم.

عبداللهی تاکید کرد: بانک اطلاعاتی در حوزه زنان تهیه، ظرفیت‌ها و مشکلات مختلف در این حوزه احصا و از طریق بازدیدهای میدانی و بررسی‌ها نظام مسائل تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تشکیل مجمع اندیشه‌ورز به تدوین نظام مسائل اولویت‌دار کمک خواهد کرد، تصریح کرد: هیات اندیشه‌ورز تشکلی از فعالان حوزه زنان و بازوی قوی است که می‌تواند مسائل را به‌درستی شناسایی کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون ۲ جلسه با حضور نخبگان و فعالان حوزه زنان و خانواده تشکیل شده و امیدوارم استمرار داشته باشد.

عبداللهی در ادامه با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه‌های استان، گفت: وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه‌های درجه یک مطلوب است، ولی در واحدهای تابعه مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد که باید بررسی و رسیدگی شود.

وی افزود: چندین دستگاه متولی فرهنگ در استان قم فعالیت دارد و فقط حوزه زنان استانداری وظیفه رسیدگی به این مسائل را ندارد.

به گفته وی، افراط و تفریط‌هایی در برخورد با بدحجابی وجود دارد که باید کنار گذاشته شود، زیرا در قاطبه جامعه ما دشمنی با مسائل دینی وجود ندارد، بلکه عدم آگاهی مساله‌ساز است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قم با تاکید بر این‌که باید نسبت به تربیت مربی و کنش‌گران فعال در عرصه عفاف و حجاب اقدام کنیم، ادامه داد: در عرصه فرهنگی با کار مقطعی نمی‌شود به جایی رسید، کار فرهنگی باید استمرار داشته باشد و مخاطب نیز در کار دخیل باشد.

وی همچنین با اشاره به تصویب طرح شورای فرهنگی محلات، بیان کرد: در این طرح کنشگران فرهنگی و اجتماعی با حضور در محله‌های حاشیه‌ای و محروم شهر، مسائل و مشکلات حوزه زنان را بررسی و ساماندهی خواهند کرد و از فعالیت جزیره‌ای برخی نهادها جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی از جمله کانون فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، مراکز حوزوی، ورزش و جوانان، مراکز بهداشتی و موسسات خیریه اجرایی خواهد شد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 790078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟