در سال جاری عملیات گازرسانی در 13 روستای شهرستان سقز در حال اجراء می باشد

 

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ مهندس احمد فعله گری در مورد شهرستان سقز گفت: شهرستان سقز دومین شهر استان هم از لحاظ جمعیتی و هم از لحاظ اشتراک پذیری است و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد و در جمعیت روستایی 95 درصد است.

 

مدیر عامل شرکت گاز ضمن ابراز خرسندی از اینکه در سال جاری گاز رسانی به 5 مجتمع روستایی در سطح شهرستان سقز فعال است ، گفت: از تعداد 267 روستای دارای سکنه در شهرستان سقز ، تعداد 265 روستا قابلیت گازرسانی دارند ، که از این تعداد 245 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارست و در 13  روستای این شهرستان فعالیت گازرسانی نیز در حال اجراست.

 

وی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی در روستاهای سیفه طاله ،  شیپانجو ، قامیشله ذولفقار ، میک ، سیانزار ، کاومله ، سید آباد تیلکو ، قاضی خان ، اسحاق آباد ، بسطام ، بغلو ، خوشه دره سرشیو و کانعمت فعالیت دارد.

مهندس فعله گری در ادامه در مورد گازرسانی به 5 مجتمع روستایی فعال این شهرستان گفت : مجتمع روستایی شیپانجو که شامل شش روستایی سیفه طاله ،  شیپانجو ، قامیشله ذولفقار ، میک ، سیانزار و کاومله است که متراژ شبکه کل پیمان 29900 می باشد و تاکنون 2900 متر آن اجراء شده و پیش بینی می گردد 201 علمک نصب گردد.

 

وی در ادامه گفت : در 4 مجتمع روستایی حاجی ممدان ، مولان آباد ، چنارتو ، سرنجداغ  مراحل پایانی پروژه ها در حال سپری شدن است و تاکنون در این 4 مجتمع روستایی 114 هزار و 750 متر شبکه گذاری و883 علمک نیز نصب شده است. 

 

گفتنی است مساحت شهرستان سقز  ۴۵۱۸ کیلومتر مربع در شمال غربی استان کردستان و در ۱۸۷ کیلومتری مرکز این استان یعنی سنندج واقع شده است.

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 788990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟