کشتارگاهی که هم مرغ می‌کشد هم آرامش مردم را

 به گزارش رکنا از یاسوج، کشتارگاه شهرک صنعتی یاسوج اقدام به سوزاندن پسماندهای گوشت مرغ و تبدیل آن به پودر خوراک دام می‌کند که این اقدام باعث ایجاد بوی بسیار نامطبوع و تهدیدی برای سلامت ساکنان منطقه می‌شود؛ این در حالی است که مسئولین مربوطه بارها به متخلفان در مورد آلودگی آب، خاک و سلامت عمومی هشدار داده و بنا بر دستور رئیس دامپزشکی شهرستان بویراحمد و تعزیرات حکومتی تعدادی از این واحدها در دوره‌های گذشته پلمب شده است. 

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد با وجود اعتراضات مردم اما همچنان بوی تعفن آزار دهنده این کشتارگاه برطرف نشده است. 

یکی از اهالی شهرک صنعتی یاسوج با ابراز نگرانی در گفت‌وگو با رکنا می‌گوید: «بوی نامطبوع این واحد تولیدی به قدری آزاردهنده است که باعث سرگیجه و حالت تهوع می‌شود. این کارگاه اقدام به تولید ضایعات مرغ در هنگام شب و روزهای تعطیل می‌کند.» 

بنا بر این گزارش، تعدادی از اهالی شهرک صنعتی یاسوج در اعتراض به تولید ضایعات کشتارگاه مرغ به صورت کتبی شکایت خود را به محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد کشاندند. 

 

متن درخواست به شرح زیر است: 

بنام خدا 

تولید دانش بنیان اشتغال آفرین

مدیر کل محترم اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

با سلام و خدا قوت این جانبان امضاء کنندگان ذیل صاحبان و تولید کنندگان صنایع مختلف در شهرک صنعتی فرودگاه (۳) فاز توسعه، که عده‌ای از ما کارخانه خود را احداث و در حال تولید و عده‌ای دیگر قصد ادامه کار و احداث بنای تولیدی خود را داریم. با توجه همجواری کشتارگاه مرغ با زمین و کارخانه‌های موجود در شهرک. متاسفانه بوی تعفن ناشی از کشتارگاه که حاصل سوزاندن ضایعات مرغی و رهاسازی فاضلاب گندیده آن به محیط بیرون می‌باشد، مانع از ادامه کار صنعت گران و حتی کارگران این شهرک شده بطوریکه حضور خود ماها را در ادامه فراید کار نا امید کرده

لذا از مدیرت محترم محیط زیست و دستگاهای متولی امر، خواهشمند است موضوع ذکر شده را به جد پیگیری تا نسبت به رفع بوی بد این گشتارگاه چاره‌ای اندیشیده شود تا علاوه بر آرامش در راستای تولید و اشتغال مانعی نباشد. با تشکر اهالی شهرک صنعتی

مریم بردیده/ یاسوج

کدخبر: 787621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟