دیده شدن ۷ قلاده پلنگ ایرانی در منطقه دربند مشکول

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در روزهای اخیر نیز ۲ قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظتی دربند مشکول در جنوب استان اردبیل مشاهده شده که محیط‌بانان سعی می‌کنند صیانت و مراقبت از این گونه نادر را انجام دهند.

حسن قاسم پور این محدوده حفاظتی را ۲۹ هزار و ۸۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: منطقه دربند مشکول خلخال زیستگاه بی‌نظیر برای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است که مراقبت و حفاظت از این منطقه با تلاش مأموران محیط‌بانی در حال انجام است.

به گفته او، در ۱۰ سال اخیر با تلاش محیط‌بانان در صیانت و حفاظت از این منطقه در بیش از ۲۲ نقطه پلنگ ایرانی مشاهده شده تا حفاظت و مراقبت‌های لازم از این گونه انجام شود.

قاسم‌پور می گوید: هفت قلاده پلنگ مشاهده شده در این منطقه شامل پنج قلاده پلنگ بالغ و ۲ قلاده توله پلنگ است که همکاران ما با تجهیزات مدرن در کنار مشاهده، سعی می‌کنند مراقبت‌های لازم را نیز از این منطقه انجام دهند زیرا منطقه دربند مشکول و آبریز قزل‌اوزن و آق‌داغ جز مناطقی است که پلنگ ایرانی در آن مشاهده شده و سعی ما بر این بوده تا این مناطق را مورد حفاظت و صیانت قرار دهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: همچنان حفاظت محیط زیست در صیانت از این گونه‌های منحصر به فرد از هموطنان و ساکنان مناطق مختلف انتظار دارند تا مراقب حیات وحش باشند و از هرگونه شکار ممنوع نیز پرهیز کرده و اجتناب داشته باشند.

 

کدخبر: 787347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟