امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و پارک علم و فناوری

به گزارش رکنا از شهرکرد،تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و پارک علم و فناوری استان  چهارمحال و بختیاری با موضوع گسترش همکاری در زمینه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری، استفاده بهینه از امکانات و توانایی های یکدیگر در جهت استقرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه و پارک به منظور برطرف نمودن نیاز های علمی و اجرایی متقابل، با حضور دکتر احمد کیوانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر سید حسن نوربخش مدیر گروه کارآفرینی، ارتباط با صنعت و جامعه توسط دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد و دکتر اسماعیل پیر علی رییس پارک علم و فناوری استان به امضا رسید.

دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است، برای مراکز آموزشی و پژوهشی از جمله دانشگاه ها ایجاد تکلیف می کند که بیش از گذشته در این مسیر حرکت کنند و توقع تحقق شعار سال بیش از سایر مراکز، متوجه دانشگاه ها، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد ادامه داد: باید تلاش کنیم که در پایان امسال نسبت به سال های گذشته در مباحث تولید و اشتغال دانش بنیان عملکرد خوب و قوی تری داشته باشیم.

دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری از آمار بیکاری بالایی برخوردار است، افزود: باید با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های دانشگاه و پارک علم و فناوری، منسجم تر و قوی تر عمل کنیم تا منجر به ایجاد اشتغال شود چراکه انتظار ایجاد شغل و راه اندازی کسب و کار برای جوانان بیشتر از سایر ارگان ها متوجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: 40 درصد بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که باید همت مضاعفی به خرج دهیم تا فارغ التحصیلان دانشگاه به سمت فناوری، نوآوری و کارآفرینی حرکت کنند و بدون کسب مهارت از دانشگاه ها فارغ التحصیل نشوند.

دکتر یاسر پیرعلی افزود: همه ما باید با کار جهادی به سمت اشتغال آفرینی برای جوانان پیش برویم و از ظرفیت فناوری استان برای تحقق هرچه بیشتر شعار سال استفاده کنیم.

رییس پارک علم و فناوری استان نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت فناوری در حوزه وزارت علوم و شکل گیری تشکیلات جدید در این راستا، انتظار می رود ارتباط پارک علم و فناوری با دانشگاه، بیشتر و تنگاتنگ تر شود تا خروجی بیشتری داشته باشند.

دکتر اسماعیل پیرعلی افزود: حوزه معاونت پژوهشی در تحقق این اهداف در دانشگاه ها نقش بیشتر و موثرتری دارد و امیدواریم با همکاری بیش از پیش با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بتوانیم از ظرفیت های موجود به ویژه ظرفیت دانشجویی و نیروی انسانی دانشگاه ها حداکثر بهره را ببریم.

رییس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه نباید از انجام کار فرهنگی نیز غافل شویم افزود: کارکردن روی ذهنیت دانشجویان که به سمت کارهای پژوهشی، فناورانه و اشتغال آفرین حرکت کنند تا منجر به ایجاد کسب و کار و درآمد شود، ضروریست و همین ذهنیت باید در اساتید هم شکل گیرد و فرهنگ سازی شود تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی با ایده و در جهت رفع نیاز جامعه و صنعت پایان نامه بنویسند.

تبیین و تدوین حوزه های پژوهشی مشترک بین دانشگاه و شرکت های مستقر در پارک و اجرای پروژه های میان رشته ای جهت تولید دانش، توسعه دانش فنی و نوآوری، استفاده از امکانات یکدیگر از قبیل توان های فکری، تجربی، آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه ای، ارتباط بین المللی و فضای فیزیکی مطابق با مقررات طرفین، ایجاد زمینه معرفی پارک و دانشگاه به مخاطبین یکدیگر، فراهم نمودن بسترهای مناسب برای فعالیت های پژوهشی و فناوری در راستای نیازهای تحقیقاتی و حمایت های مادی و معنوی از آن، تعریف و انجام اولویت های پژوهشی و فناوری مشترک، ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی جهت پروژه های مطالعاتی و پژوهشی مشاوره در زمینه شناسایی و تعریف نیازهای پژوهشی و فناوری و تعریف و انجام اولویت های پژوهشی و فناوری مشترک از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.

گفتنی است، مدت این تفاهم نامه 2 سال است که پس از پایان در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

مصیبی دهکردی/ شهرکرد 

کدخبر: 786221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟