کارخانه سیمان ازنا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش رکنا از لرستان، دکترفرهاد زیویار، در دیدار با مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بانک صنعت و معدن کشور، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به لرستان فصل جدیدی از توسعه و تغییر و تحولات کار در استان به وجود آورد.

وی افزود: در دوره‌ای که اعتبارات نقدی در استان دو سال بود کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بود، با این سفر در اولین فصل واریز وجوه نقدی مجموع اعتبارات و برای مجموعه پروژه‌های عمرانی بالغ‌بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است، یعنی تحرک دادن به کارهای عمرانی و فعالیت‌هایی که می‌شود انجام داد.

استاندار لرستان، عنوان کرد: تقریباً چک سفید در اختیار استان قرار داده شده، بالغ‌بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ریالی است و آن طرف اعتبارات ارزی نیز داریم که امیدواریم با حمایت بانک‌ها بتوانیم آن‌ها را مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: هشت مورد واحد صنعتی داریم که در رابطه با هرکدام تحلیل متفاوتی وجود دارد، به برخی واحدهای صنعتی امیدوارانه نگاه می‌کنیم، چون می‌خواهد از بیت‌المال در این راه هزینه شود باید دقیق به این موضوع نگاه کرد، امیدواریم در کنار هم بتوانیم چرخ صنعت استان را بهتر به چرخش درآوریم.

زیویار عنوان کرد: اگر از واحدهای صنعتی استان بازدید کنید، می‌بینید که ماحصل آن ایجاد شغل برای حداقل ۸۰۰ نفر است.

استاندار لرستان افزود: در رابطه با مجموعه پارسیلون دقت نظر بیشتری داشته باشید، اگر صبر کنیم و پول حق هیئت‌مدیره پرداخت کنیم معتقدم سوءاستفاده از زمان و سرمایه کشور است، اگر بگوییم به خاطر تورم و ارزش‌افزوده صبر کنیم، فردا نسل‌ها چه قضاوتی در مورد ما می‌کنند.

وی افزود: صرفاً بگوییم که یک ساختمان باقی بماند قیمتش بالا برود، ما راجع به یکسری مباحث دیگر مانند سرمایه انسانی نیز باید احساس مسئولیت کنیم.

زیویار ادامه داد:  ماشین سازی مجموعه‌ای است که اگر در دادن تسهیلات به آن تسریع شود من معتقد هستم در اسرع وقت می‌توانیم شاهد شکوفایی و اشتغال بیشتر این مجموعه و حتی کار اساسی در سطح کشور باشیم، چون یک کار بنیادی به‌حساب می‌آید و تقریباً جزء صنایع مادر است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: کارخانه سیمان ازنا بالغ‌بر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حتی فاز اول آن به‌شرط اینکه تسهیلات بگیرد شاید تا مردادماه افتتاح شود.

وی بیان کرد: یخچال‌سازی بوژان نیز طبق قولی که مدیرعامل آن در سفر ریاست‌جمهوری داده، اگر تسهیلات در اختیار آن قرار داده شود ظرفیت ایجاد اشتغال آن دو برابر شده و می‌تواند پکیج لوازم‌خانگی که تولید می‌کند را کامل کند.

دکترزیویار افزود: سفر شما مکملی است بر سفر رئیس‌جمهور به استان و تحقق عملی وعده‌های داده شده است.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 784613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟