راه اندازی اولین مرکز رشد دانش بنیان محیط زیست کشور در گیلان

به گزارش رکنا از رشت، دکتر سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه اقتتاح کارخانه نوآوری در جاده رشت _ کوچصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال و اینکه توسعه بیش از هر چیز یک مفهوم فرهنگی است گفت: حمایت از حوزه دانش بنیان یکی ار فرهنگ سازی های شعار سال است. 

وی اظهار داشت: افتتاح کارخانه نوآوری و اتفاقات در پارک علم و فناوری گیلان و حمایت استاندار در حوزه دانش بنیان یکی از فرهنگ سازی به خاطر شعار سال است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه باید سعی کنیم در این اکوسیستم در حال توسعه نهایت حمایت را داشته باشیم، افزود: در معاونت علمی و فناوری برنامه های مفصلی برای امسال مد نظر داریم تا خیلی بیشتر از گذشته اهداف مد نظر را پیاده سازی کنیم.

دکتر ستاری بیان داشت: ستادهای مختلف و مشخصی برای شناسایی ظرفیت ها و نیازهای فناورانه کشور در اختیار داریم و خودمان نیز علاقه مندیم حوزه محصولات وارداتی اصلی کشور که تحریمی هستند وارد شده و تولید داخلی جایگزین کنیم.

مرکر نوآوری دانشگاه گیلان و کارخانه نوآوری گیلان با حضور سورنا ستاری افتتاح شد، افتتاح فضای کار اشتراکی و مرکز نوآوری مکعب و بازدید از خانه خلاق و نوآوری گیلان و شرکت ها و واحدهای فناور مستقر و جلسه در استانداری از برنامه های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور و هیات همراه به استان گیلان است.

 دکتر زمانی در این مراسم گفت : به منظور جذب ایده های نوآورانه و فناورانه برتر زیست محیطی با بکارگیری فارغ التحصیلان و متخصصان محیط زیست در قالب شرکت های فن آور و دانش بنیان در راستای حل معضلات و مشکلات محیط زیست استان گیلان در قالب هسته و شرکت های در مرحله رشد در اولین مرکز رشد دانش بنیان محیط زیست کشور در استان گیلان جذب خواهند شد .

وی اظهار داشت با تاسیس این مرکز با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین زمینه برای ایجاد کسب و کار و اشتغال زایی همراه با حل مشکلات زیست محیطی استان گیلان فراهم خواهد شد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 784348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟