عملیات اجرایی پروژه احداث پل «بلیلوند» بعد از 9 سال

به گزارش رکنا از لرستان، و به نقل از مهر ،عملیات اجرایی پروژه احداث پل «بلیلوند» در مرکز لرستان از حدود سال 91 در این منطقه آغاز شد، اما بعد از یک سال، کار در آن متوقف ماند و اقدام خاصی برای تکمیل آن صورت نگرفت.

شروع پروژه بعد از 9 سال توقف

یکی از مطالبات مهم اهالی این منطقه احداث پل «بلیلوند» و همچنین تعریض مسیر دسترسی به این پل است، جاده‌ای که به علت عرض کم و در عین حال تردد وسایل نقلیه فراوان نیازمند به تعریض در راستای جلوگیری از وقوع تصادفات و همچنین تردد راحت تر رانندگان در آن است.

یکی از اولویت‌های مهم و اصلی دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در استان‌ها به خصوص در لرستان به عنوان استانی کمتر توسعه یافته، است، موضوعی که مورد توجه «احمدرضا دالوند» معاون عمرانی استانداری لرستان نیز قرار گرفت، تا با بازدیدهای مستمر از پروژه پل «بلیلوند» و همچنین پای کار آوردن دستگاه‌های متولی با اختصاص کمترین اعتبار و هزینه، گام‌هایی مؤثری برای تکمیل این پروژه با گذشت 9 سال توقف و تعریض جاده منتهی به آن برداشته شود.

اختصاص اعتبار برای پروژه در سفر دولت به لرستان

احمد رضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با این پروژه اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه فعال شده و تمامی قسمت‌های پروژه پیشرفت خوبی دارند.

وی عنوان کرد: در پروژه پل «بلیلوند» احداث و ایجاد 40 تیر نیاز است، آخرین تیرها در حال بتن ریزی است، با ایجاد ستون‌ها، تنها تأخیری که ممکن است در اجرای پروژه ایجاد شود بحث بتن ریزی آن است چرا که زمانی که بتن ریزی صورت می‌گیرد تقریباً باید کار در پروژه 28 روز متوقف شود تا بتن مقاومت کامل خود را به دست آورد و سپس تیرگذاری انجام گیرد.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات در تکمیل و اجرای پروژه خوب پیش رفته است افزود: پیمانکار این پروژه نیز جهاد نصر است.

دالوند با بیان اینکه برای احداث این پل بالای 30 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است افزود: بخشی از این اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده، بخش دیگری از اعتبارات آن نیز از محل اعتبارات ستاد بحران پیش بینی شده است.

تعریض جاده منتهی به پل با کمترین اعتبار

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه جز مصوبات سفر دولت است ادامه داد: اگر با مشکل اعتباری در ادامه کار مواجه نشویم، این پل برای هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به جاده‌ای که به مسیر پل «بلیلوند» ختم می‌شود بیان داشت: بخشی از مشکلات این مسیر برای تعریض به ارتش بر می‌گشت و در تملک ارتش بود، در این راستا با برگزاری چند جلسه با ارتش، این نهاد اجازه داد که مسیر را بازگشایی کنیم.

دالوند با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در این مسیر وجود داشت، بحث کم عرض بودن آن بود و مردم در بحث تردد با مشکل مواجه بودند ادامه داد: در این راستا این بخش از جاده برای تردد خیلی مهم بود، خاک برداری، بازگشایی مسیر و… جز پروژه‌هایی است که ردیف اعتباری ندارد و از ظرفیت خود دستگاه‌ها این اقدامات در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه تقریباً طول این مسیر حدود دو کیلومتر است و اگر بخواهیم آن را به مناقصه برای تعریض بگذاریم نیازمند اعتبارات زیادی است افزود: این پروژه حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما بدون یک ریال اعتبار و با استفاده از ظرفیت خود دستگاه‌ها این کار در دستور کار قرار دادیم.

هم افزایی دستگاه‌ها برای تعریض جاده

معاون عمرانی استانداری لرستان بیان داشت: کار تعریض مسیر را بر عهده سه دستگاه که دارای ماشین آلات هستند قرار دادیم و ظرف مدت کمتر از 24 ساعت کار خاک برداری آن انجام شد، الان نیز زیرسازی مسیر از سوی راهداری در حال انجام است، همچنین اعلام کردیم که بعضی از دستگاه‌ها نیز که ماشین آلات دارند به صورت هفتگی برای کمک در این پروژه آنها را در اختیار قرار دهند.

دالوند با اشاره به اینکه این پروژه یک کار الگویی است و در بعضی از پروژه‌ها این ظرفیت وجود دارد که از محل هم افزایی بین دستگاه‌ها و امکاناتی که خود دستگاه‌ها دارند عملیاتی شوند گفت: اجرا و تکمیل این پروژه سال‌های متمادی مورد درخواست مردم بود، امیدواریم با برنامه ریزی و اقدامات لازم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر حدود 100 روستا قرار دارند و تردد زیادی در آن وجود دارد بیان داشت: پل «بلیلوند» حدود 9 سال است که متوقف مانده بود که با برنامه ریزی لازم کار در آن دوباره از سر گرفته شد.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 784290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟