به دنبال ثبت دهه مقاومت قوم لر هستیم /همه گلزارهای شهدای لرستان به کانون فرهنگی و حسینیه تبدیل خواهند شد

به گزارش رکنا از لرستان، ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین آیت الله هاشمی در  جلسه هم اندیشی و نشست خبری به مناسبت سوم خرداد ماه و عملیات حاج عمران با اصحاب رسانه، گفت: با توجه به 300 شهید لرستان در عملیات حاج عمران به دنبال ثبت این دهه به نام دهه مقاومت قوم لر هستیم.

 وی با اشاره به شهدای بانوان شهرستان دورود افزود:  تا به حال برای  شهدای بانوان شهرستان دورود اقداماتی صورت نگرفته که با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال نصب یادمان و یا تندیس برای این شهدا هستیم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اشاره به شهدای جاویدالاثر در استان بیان کرد:  178 شهید جاویدالاثر در استان وجود دارد که این شهدا خیلی از مواقع مورد بی‌مهری واقع شده‌اند از آنجا که همه شهدا  از جانشان گذشته اند اما شهدای جاویدالاثر علاوه بر گذشتن از جان از نام و اثر خود هم گذشته اند و جزء برنامه های ماست که حتماً نام آنان را ماندگار کنیم.

 وی با اشاره به اشتغال برای فرزندان ایثارگر و شهدا عنوان کرد: متاسفانه نزدیک به 6 هزار و 500 نفر از فرزندان ایثارگران و شهدا در سامانه اشتغال بنیاد شهید استان ثبت نام کرده اند و فاقد شغل هستند که از این تعداد حدود 80 نفر مدرک دکترا در رشته های مختلف و بیش از 800 نفر مدرک کارشناسی را دارند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ساماندهی قبور شهدا یادآور شد: برنامه‌ریزی ما این است که همه گلزار شهدا در شهرستان ها به کانون فرهنگی و حسینیه تبدیل شوند.

 وی با اشاره به مجتمع توانبخشی ایثار افزود: یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید استان راه اندازی مجتمع توانبخشی ایثار است و با توجه به اینکه این مجتمع با امکانات زیاد که در گذشته افتتاح شده اما متاسفانه خدمات رسانی در آن صورت نمی گیرد و زیرساخت های لازم در آن فراهم نشده و وضع موجود آن مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت فرهنگی برای شهدا غافل شده ایم،گفت:  تا به حال هیچ برنامه‌ای برای شهید محمد بروجردی در استان انجام نشده که برای اولین بار یادواره این شهید در استان برگزار خواهد شد.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 783308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟