100 درصد مناطق شهری و 80 درصد مناطق روستایی تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارند

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه ،مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی طی نشستی که به مناسبت هفته ارتباطات با حضور خبرنگاران  در محل سالن ویدئوکنفرانس ساختمان مرکزی مخابرات منطقه آذربایجان غربی برگزار شد گفت :
 100 درصد مناطق شهری و 80 درصد مناطق روستایی تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارند که ما آماده ایم با همراهی دولت در قالب طرح USO وضعیت ارتباطاتی روستاها  را بهبود ببخشیم تصریح کرد: در  دو سال گذشته نیز بیش از 400 روستای استان از طریق همراه اول به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شد.

وی با اشاره به برنامه استان برای نسل پنجم اینترنت همراه 5G اظهار کرد: فعلا برنامه ای در این خصوص به استان ابلاغ نشده اما قطعا در صورت ابلاغ شهر ارومیه در اولویت این اقدام خواهد بود.

 نوری با عنوان این مطلب که وضعیت زیرساخت ها و شاخص های مخابراتی استان در سال جاری برای مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی سال توسعه فیبر درون شهری و واگذاری سرویس های با کیفیت باندپهن است گفت:
سرویس ها (FTTH,FTTX) در سطح استاندارد های جهانی هستند و ما در 45 روز اول سال در سطح استان 400 خانوار متقاضی را به این شبکه ارزشمند متصل کرده ایم.

نوری خاطرنشان کرد: در 11 شهرستان آذربایجان غربی، از سال گذشته زیرساخت های ارائه خدمات باندپهن بر بست فیبرنوری ایجاد شده و امسال علاقه مند هستیم تا با همراهی رسانه ها این خدمات را به صورت گسترده در اختیار مردم قرار دهیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خودگفت: متقاضیان میتوانند این خدمات را بر بستر فیبرنوری و تا 70 مگابیت بر ثانیه  سرعت از مخابرات منطقه آذربایجان غربی دریافت کنند که قطعا دریافت این سرویس باکیفیت برای مشترکین لذت بخش خواهد بود.

نوری ادامه داد: تعدادی از روستاها نیز به شبکه FTTH  متصل شده اند که ما شاهد افزایش قابل توجه متقاضیان دریافت این سرویس با کیفیت در روستاها نیز هستیم.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی توسعه زیرساخت های فیبرنوری در استان را حق مشترکین مخابرات عنوان کرد و افزود:  این حق مردم استان است که از این سرویس های با کیفیت بهره مند باشند و ما نیز مصمم به توسعه آن در مناطق مختلف استان و جلب رضایت مشترکین هستیم، البته توسعه زیرساخت ها و واگذاری سرویس VDSL نیز با قدرت در حال انجام است.

نوری در خصوص افزایش موارد سرقت کابلهای مخابراتی با تقدیر از تلاش های بسزای نیروی انتظامی در مقابله با این آسیب اجتماعی خاطرنشان کرد: مخابرات به هیچ عنوان در موارد سرقت از مشترکین درخواست مساعدت مالی برای تامین کابل دزدیده شده نمیکند، اما در مواردی که برای چندمین بار کابل مشترکی مورد سرقت قرار میگیرد، خود مشترک داوطلبانه و با تمایل خود برای تسریع روند جایگزینی برای تامین کابل مخابراتی اعلام آمادگی میکند تصریح کرد:در سال گذشته بیش از 9 میلیارد تومان از محل سرقت تجهیزات مخابراتی به شبکه مخابراتی آسیب وارد شده است.

 

آذربایجان غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 783289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟