پاکسازی دریاچه نئور اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا درا ردبیل؛ اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل با بازدید از روند پاکسازی تالاب نئور از ضایعات گیاهان و ماهیان تلف شده کاراس، اقدامات انجام شده توسط حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت از تالاب را بررسی کرد.

فرماندار اردبیل گفت: تالاب نئور بزرگترین تالاب طبیعی استان می‌باشد وبا توجه به داشتن ظرفیت بیش از ۱۰ مترمکعب آب شیرین نیازمند توجه ویژه است.

اعتماد اعجازی افزود: اخیرا گونه مهاجم ماهی کاراس موجب آلودگی محیط زیست شده بود که همکاران سازمان حفاظت محیط زیست در حال پاکسازی مناسب این مجموعه هستند.

وی ادامه داد: شیوه نامه‌ای در دست تدوین است تا بر اساس آن بهره برداری از دریاچه نئور در حوزه‌های گردشگری، مراتع و جایگاه‌های مشرف به این تالاب آسیبی به منطقه وارد نکند.

فرماندار اردبیل همچنین در خصوص تحویل ساختمان بلااستفاده‌ی موجود در ضلع غربی دریاچه به حفاظت محیط زیست استان در جهت حفاظت بیشتر از تالاب، قول مساعد داد.

در این بازدید سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز ضمن تشریح شرایط اکولوژیکی تالاب نئور بر لزوم رعایت حق آبه تالاب تاکید کرد.

 حسن قاسم پور افزود: یخبندان شدید و طولانی مدت تالاب نئور در زمستان و یخ بستن سطح تالاب و ایجاد شرایط بی‌اکسیژنی در زیر لایه یخ، باعث تلف شدن جمعیتی از ماهیان کاراس موجود در تالاب شد.

 

کدخبر: 781131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟