صرف هزینه در امر پیشگیری به مراتب با ارزش‌تر  از اقدامات درمانی و مقابله ای است

به گزارش رکنا از رشت، دکتر عباسی نمایش زیبایی های گیلان و تلاش برای ساختن جامعه ای پویا و بانشاط را بسیار ضروری دانست و افزود: باید افراد آسیب دیده اجتماعی به گونه ای ساماندهی شوند که پس از مرحله درمان، با داشتن سلامت فردی و بهره گیری از مهارت های شغلی، به آغوش جامعه بازگردند.

    وی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی و انجام اقدامات عملی گفت: برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی به تنهایی مشکلی را حل نمی کند و می بایست همه دستگاه های دولتی، تشکل ها و فعالان اجتماعی  با هم افزایی و تلاش مضاعف وارد کار شوند.

   وی بر ساماندهی معتادان متجاهر و تلاش برای بازتوانی آنان تاکید کرد و گفت: روند ساماندهی تا درمان این افراد باید با رعایت کرامت انسانی باشد.

استاندار گیلان با ابراز نارضایتی از مدیریت سامانکده شهرداری رشت بر ضرورت حضور فعال و مرتب شهردار در جلسات تصمیم گیری استانی تأکید کرد.

دکتر عباسی استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در ادامه سخنان خود تجهیز مرزها و مبادی ورودی استان به دستگاه های موادیاب را ضروری دانست و گفت: با وجود امکانات اندک در استان، عملکرد حوزه مقابله با مواد مخدر قابل تقدیر است. وی افزود: همه مدیران باید به صورت جهادی و با اراده ای قوی، پای کار باشند و مبارزه با مواد مخدر را بخشی از وظایف مجموعه خود بدانند.

نماینده عالی دولت در گیلان هدایت پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی به سمت حل معضل اعتیاد و مقابله با مواد مخدر را گامی مهم در حوزه آسیب شناسی و ارائه راهکار عملی دانست و تاکید کرد: دانشگاه های استان باید به تحقیق و پژوهش در خصوص این مسئله مهم توجه کنند.

وی استفاده از همه تجهیزات و توان اجرایی استان برای مقابله با مواد مخدر را نیز ضروری دانست و گفت: نباید اجازه دهیم به سبب کم توجهی عده ای، جوانان این مرز و بوم به ورطه نابودی کشانده شوند

 اباذری سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان نیز با تقدیر از حمایت ها و حساسیت استاندار محترم گیلان نسبت به موضوعات مرتبط با مبارزه با موادمخدر گفت: راه اندازی مرکز جدید ماده 16 با ظرفیت متناسب با نیازهای استان از مهمترین دغدغه های اعضای شوراست. از این رو دادستان محترم مرکز استان در جلسه کمیته هماهنگی مرکز ماده 16، اداره کل بهزیستی استان و شهرداری رشت را مکلف نمودند تا در اسرع وقت نسبت به راه اندازی و بهره برداری این مرکز با ظرفیت 250 نفر اقدام نمایند. که بر اساس بازدیدها و پیگیری های صورت گرفته اقدامات عمرانی و بسترسازی های لازم در حال انجام بوده و امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری از این مرکز باشیم.

اباذری با اشاره به مسئولیت فرمانداری ها بعنوان ریاست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستانها، گفت: در این جلسات که به ریاست فرمانداران محترم برگزار می گردد علاوه بر تبیین و اجرای سیاستها و برنامه های ابلاغی، می بایست مشکلات و موضوعات مهم حوزه های مختلف مبارزه با موادمخدر در آن شهرستان مطرح و با همکاری و هم افزایی دستگاه های ذیربط حل و فصل شود.

   سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر  در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت نظارت مستمر بر فعالیت مراکز اقامتی میان مدت (کمپ)، گفت: توزیع مناسب کمپ ها در نقاط مختلف استان به منظور دسترسی آسان تر افراد به این مراکز می بایست مدنظر اداره کل بهزیستی استان و فرمانداری ها علی الخصوص شهرستانهای تالش و املش که فاقد مرکز اقامتی میان مدت هستند قرار گیرد. 

رشت /مرجان گودرزی 

 

کدخبر: 779437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟