با مخلان بازار برخورد جدی شود/ دستگاه قضایی از برخورد نهادهای نظارتی حمایت خواهد کرد/ انبارها مملو از کالای اساسی است

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، جلسه ستاد تنطیم بازار پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه به ریاست شهرام کرمی دادستان مرکز استان برگزار شد.

شهرام کرمی دادستان مرکز استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: خوب یا بد دولت تصمیم گرفته است که ارز ترجیهی را حذف کند، لذا توقع داریم نارسایی‌ها نباشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه فاصله افتادن اعلام قیمت ها باعث تشنج در بازار شده است افزود: در هر سمتی که هستیم باید کمک کنیم تا از این شرایط بگذریم.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ همکاری و همدلی میان تمامی نهادها تصریح کرد: اکنون چند موضوع محور اصلی است که باید مورد توجه باشد، بحث اول نظارت بر قیمت های مصوب است، دوم جلوگیری از افزایش قیمت سایر اقلام، و سوم باید اشد مجازات را برای متخلفین در نظر گرفت و دستگاه قضایی صدرصد از نهادهای نظارتی حمایت خواهد کرد.

کرمی با بیان اینکه با افرادی که با معیشت مردم درحال ثروت اندوزی هستند باید برخورد شود گفت: باید این متخلفین را با نصب بنر در واحد صنفی آنان به مردم معرفی کنیم تا درس عبرتی باشد برای دیگر متخلفان.

وی با اذن اختیار به نهادهای نظارتی تاکید کرد: هرجا تخلف وجود داشت پلمب کنید، هرجا که احتکار واحد صنفی، تولیدی و خانگی بود با هماهنگی قضایی اذن ورود دارید تا با آنان برخورد شود.

دادستان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم مردم در حفظ آرامش بازار خاطرنشان کرد: مردم بدانند که هیچ جا مصون از بازرسی نخواهد بود، در مقابل فشار ها ایستاده ایم و با هرشخصی که مخل آرامش بازار و معیشت مردم باشد برخورد جدی خواهیم داشت.

کرمی در ادامه به رصد و بازرسی نانوایی ها تأکید کرد و گفت: این موضوع بسیار مهم است، نهادهای نظارتی از هیچ گونه برخوردی ترس نداشته باشند چراکه بعنوان دستگاه قضایی کمک خواهیم کرد تا آرامش مردم و بازار حفظ شود.

وی در پایان بیان کرد: خالی بودن قفسه فروشگاه ها التهاب آور است که باید در این خصوص نیز نظارت کرد.

پیش از سخنان دادستان کرمانشاه، رؤسای سازمان های جهادکشاورزی، صمت، بازرسی اتاق اصناف، مدیرکل امور اقتصادی استانداری، مدیرکل تعزیرات حکومتی و... به تشریح عملکرد، برنامه ها و مشکلات خود پرداختند.

رؤسای سازمان های جهادکشاورزی و صمت در این جلسه با تأکید بر حفظ آرامش بازار، از وجود کالاهای اساسی با تناژ بالا در انبار ها خبر دادند و ابراز امیدواری کردند که مشکلی در تأمین کالا، توزیع و رصد نخواهیم داشت.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 779401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟