برنامه ویژه پلیس راه اصفهان برای پیشگیری از حوادث رانندگی در راه های روستایی

به گزارش رکنا از اصفهان، سرهنگ "اصغر زارع" بیان داشت: در استان اصفهان هر ساله از بهمن ماه تا پایان فصل بهار به دلیل وضعیت مساعد آب و هوایی، حضور و فعالیت کشاورزان و دامداران در سطح استان افزایش می یابد.

وی گفت: حجم عبور و مرور وسایل نقلیه کشاورزی در طول محورهای برون شهری به خصوص محورهای فرعی و روستایی و همچنین میزان عبور احشام از سطح سواره رو در راه های استان به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و بر همین اساس انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور تأمین ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی ضروری است.

سرهنگ زارع افزود: در همین راستا اداره کنترل راه های روستایی پلیس راه استان ضمن انجام هماهنگی های لازم، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان و با حضور میدانی در سطح راه های فرعی و روستایی نسبت به نصب شبرنگ بر روی وسایل نقلیه کشاورزی و وانت بارها و آموزش حضوری رانندگان وسایل نقلیه موصوف و همچنین آموزش حضوری گله داران و چوپان ها در سطح راه های روستایی اقدام کردند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در  خاتمه خاطر نشان کرد: در این راستا به تمامی دهیاران استان نیز آموزش های لازم را ابلاغ کرده و با عنوان راهوران محله، پلیس راه استان را در زمینه آموزش و فرهنگ سازی و نظارت بر حریم و ایمنی راه های روستایی و ساماندهی حمل و نقل روستایی یاری می کنند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 774932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟