چند خبر  از کشفیات وتلاشهای  نیروی انتظامی کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛  فرمانده انتظامی شهرستان سروآباد از توقیف 2 دستگاه کامیون حامل احشام قاچاق و کشف 122 راس دام زنده قاچاق در سروآباد خبر داد.  

سرهنگ طیب محمدی گفت: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی توسط ماموران انتظامی شهرستان مبنی بر قصد انتقال احشام زنده قاچاق به آن سوی مرزها ،2 دستگاه کامیون حامل احشام شناسایی کردند. 

وی افزود: ماموران با هماهنگی مراجع قضائی کامیون های مورد نظر را متوقف کردند و در بازرسی از خودروها تعداد 122 راس دام زنده قاچاق کشف شد. 

فرمانده انتظامی سروآباد با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی احشام کشف شده را 3 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: رانندگان هر 2 خودرو برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. 

سرهنگ محمدی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق احشام به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: پلیس حسب وظیفه و برابر قانون با هدف جلوگیری از هرگونه قاچاق در استان ، قاطعانه با اقتدار با این پدیده برخورد می کند. 

 

 فرمانده انتظامی شهرستان بیجار از کشف تعداد 14 دستگاه کولرگازی فاقد مدارک گمرکی خبر داد:  سرهنگ "شهریار قربانی" اظهار داشت: درپی کسب خبری مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم در شهرستان بیجار اقدام به دپوی کالای قاچاق می نماید، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضایی، به محل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از محل، تعداد 14 دستگاه کولرگازی قاچاق را کشف نمودند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار ارزش تقریبی محموله کشف شده را 2 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

خودرو حامل بیش از 5 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در" بانه" توقیف شد  

   

 سردار "علی آزادی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان بانه با اشراف اطلاعاتی یک دستگاه وانت لندکروز حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند. 

وی افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی مراجع قضائی خودرو مورد نظر را متوقف کردند، و در بازرسی از آن تعداد 44 دستگاه گوشت کوب برقی، 28 دستگاه جاروبرقی و 11 دستگاه مخلوط کن فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند. 

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از 5 میلیارد ریال برآورد کردند،گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت. 

 

دستگیری 5 سارق با کشف 9 فقره سرقت در" سنندج"

سرهنگ"عبدالله فاتحی "در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و گوشی همراه در سطح شهرستان سنندج، پی گیری موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی 5سارق شدند و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در چند عملیات دستگیر کردند. 

این مقام اانتظامی در ادامه گفت: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده و با ارائه شواهد ومدارک موجود از سوی ماموران متهمان به 5 فقره سرقت طلا و جواهرت منزل و 4فقره سرقت گوشی همراه اعتراف کردند. 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در ادامه به کشف 88 درصدی سرقت ها پرداخت و افزود: از ابتدای سال جاری در استان کردستان 88 درصد سرقت ها کشف شده است که نسبت به مدت سال قبل 2درصد افزایش داشته است که این امر با جدیت در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار دارد. 

سرهنگ فاتحی به نقش دیگر نهادها و سازمان در راستای تامین و حراست از اموال در جهت پیشگیری از سرقت پرداخت و گفت: در تعاملات و جلسات بر این امر تاکید شده است و پلیس در راستای ایجاد امنیت و آسایش روانی شهروندان تلاش می کند و برابر قانون با سارقان و برهم زدگان نظم و امنیت عمومی برخورد می کند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 774658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟