موانع واحدهای صنعتی کشاورزی راکد قم شناسایی می‌شوند

 

به گزارش رکنا از قم، حسین طاهری فرد با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور در بحث صنایع تبدیلی و غذایی اقدامات خوبی انجام گرفت که از این موارد می‌توان به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال اعم از فصلی و دائمی، جذب مواد خام محصولات، ایجاد توازن نسبی درآمد و تقویت توان اقتصادی مناطق روستایی اشاره کرد.

 

 

 

 

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، بالا بردن سطح دانش و درآمد روستاییان را از اهداف سازمان جهاد کشاورزی دانست و افزود: با فراهم‌سازی فضا و محیط مناسب جهت رشد ابتکارات و خلاقیت‌ها و شکوفایی استعداد روستاییان با ایجاد اشتغال در روستاها از طریق فعال‌سازی واحدهای تولیدی و مشاغل خانگی به عدم مهاجرت آنها به شهر کمک می‌کنیم.

 

 

 

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی در سال گذشته پرداخت و از صدور  ۲۵ فقره مجوز تاسیس با سرمایه ثابت ۲۹۶۳ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این مدت ۸۶۸ مورد مشاوره فنی نیز به متقاضیان ارائه شده است.

 

 

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قم همچنین با اشاره به ایجاد شرایط جذب ۱۶۲ هزار تن مواد خام در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته ۱۴ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت اشتغال ۲۷۳ نفر نیز صادر شد.

 

 

 

طاهری فرد همچنین از صدور ۸ مورد مجوز توسعه با اشتغال ۱۱۲ نفر و سرمایه ۹۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ مورد با ایجاد اشتغال ۶۷ نفر و سرمایه ثابت ۲۱۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

 

 

 

وی با اشاره به سه خصوصیت فساد پذیری،فصلی بودن و تنوع کمی و کیفی در محصولات کشاورزی افزود:با توجه به مقطعی بودن برخی از محصولات کشاورزی بعد از تولید و برداشت، این محصولات را فرآوری می‌کنیم و با حداقل ضایعات جوابگوی نیاز مصرف کنندگان هستیم.

 

 

 

طاهری فرد همچنین با تاکید بر اهمیت مشاغل خانگی در استان گفت: با همکاری اداره کار رفاه و تامین اجتماعی و معاونت غذا و دارو نسبت به صدور ۱۶ مجوز مشاغل خانگی اقدام شده است،که با سرمایه‌گذاری اندک و تسهیلات بانکی می‌توانند به ایجاد مشاغل خانگی بپردازند.

 

نظری / قم

 

کدخبر: 774553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟