اهدای خون هم برای سلامتی انسان مهم و مفید است
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، امام جمعه قزوین ضمن بازدید از بخش های مختلف معاینه، آزمایشگاه و بخش اهدای خون با تعدادی از اهدا کنندگان خون گفتگو کرد و این حرکت خداپسندانه و انسانی آنها را ستود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در این بازدید ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان گفت: خوشبختانه در این شب احیاء در کنار عبادت و شب زنده داری مومنان شاهد استقبال خوب مردم نوع دوست قزوین هستیم که برای نجات جان بیماران در این پایگاه حاضر شده اند تا خون خود را اهدا کنند که جای تقدیر دارد.

امام جمعه قزوین گفت: شبهای احیاء و «شب قدر» را باید قدر بدانیم و یکی از جلوه های این شب بافضیلت این است که قدر همدیگر را بدانیم و در شادی و غم یکدیگر شریک باشیم و برای گره گشایی از مشکلات هم نوع خود دغدغه مند بوده و همت کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: نکته دیگر این است که ترویج فرهنگ اهدای خون نشان می دهد در کشور اسلامی ما که الگوی ارزشمندی چون مولای متقیان داریم، مردم همدیگر را دوست دارند و به هم محبت می کنند و برای نجات جان بیماران یاور یکدیگر هستند و این روحیه انسانی و جوانمردی باعث فخر بوده و یک سرمایه اجتماعی است

امام جمعه قزوین که بسیار علاقمند بود امشب خون خود را اهدا کند اما با معاینه پزشکان و به دلیل عمل قلب که در گذشته انجام داده مجاز به این کار نشد یادآورشد: نمی خواهم عالم بی عمل باشم و بسیار علاقمند بودم که در این کار خیر مشارکت کنم تا اگر توصیه ای دارم خود نیز به آن عمل کرده باشم اما از نظر پزشکی قادر به اهدا نشدم که از این بابت متاسفم.

آیت الله عابدینی گفت: شاید سخت باشد اما توصیه کنیم مردم خوب ما بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و در این شبهای بافضیلت برای اهدای خون اقدام کرده و در این کار ارزشمند سهیم شوند

وی اظهارداشت: شبهای احیاء در واقع انسانیت افراد را بیشتر آشکار می کند چون روزه داران تحت تاثیر امیر مومنان و ائمه تاثیر پذیر هستند و خوشحالیم که این پایگاه مملو از انسانهای نیکوکاری است که رفع نیاز دیگران را در اولویت قرار داده اند و با اهدای خون خود نجات بخش بیماران هستند.

امام جمعه قزوین از کارکنان پایگاه انتقال خون که بستر اهدای خون و انجام این کار خیرخواهانه را مهیا کرده اند نیز تشکر و قدردانی کرد.

 

کدخبر: 773717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟