برخی مرکز نشینان تمایل به توسعه لرستان ندارند

به گزارش رکنا از لرستان،نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه کشور در شرایط کنونی بیش از گذشته نیازمند تصمیمات کارشناسی است گفت : همه گروهها و جناح های سیاسی به خاطر تامین منافع و توسعه کشور میبایست تعلقات سیاسی خود را کنار گذاشته و با تمکین به قانون و با قانون گرایی در جهت توسعه کشور گام بردارند

، دکتر یحیی ابراهیمی با تذکر به وزیر خارجه گفت : در مذاکرات هسته ای باید مصلحت نظام و دفاع از اصول کشور و عزت مردم رعایت گردد .

ابراهیمی در ادامه به بیان معضلات استان لرستان پرداخت و افزود : بعنوان عضو کوچکی از نمایندگان مردم همواره در بیان مشکلات ومعضلات و دردهای استان با مشکل مواجه شدم نمی دانم از کجای مشکلات شروع کنم .

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فقر و فلاکت .آمار بالای بیکاری، کارخانجات تعطیل شده و به یغما رفته ، مهاجرت ، به یغما رفتن آب و خاک و حق آبه به ناحق ضایع شده و یا قرارگرفتن در رتبه آخر کسب اعتبارات توسعه از جمله معضلات دامن گیر استان هستند .

وی ادامه داد: هر وقت مرکز آمار ایران آمار بیکاری و شاخص فلاکت در هر یک از استان‌ها را اعلام می کند عرق شرم بر پیشانی ام نقش می بندد این شرم بر مسئولانی باد که ندای حق طلبی و مطالبه گری مردم این استان را نه می شنوند و نه می بیننند

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان اینکه برخی مرکز نشینان مایل به توسعه و عمران و آبادانی لرستان نیستند اظهار داشت : خیلی از مسئولان در سیه روزی و بدبختی دیار لرستان دخیل و سهیم هستند

دکتر یحیی ابراهیمی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت : یکی از چالش های اساسی و موانع توسعه استان راههای استان هستند اگر وزیر راه بجای ما نماینده بود به وزیر راه چه می گفت ؟

وی ادامه داد : در چند ماه گذشته تعداد زیادی از هم استانی های ما در جاده های فاقد ایمنی لرستان کشته و زخمی شدند آیا وزیر راه می داند در چند سال گذشته چند کیلومتر از راههای استان تکمیل و تحویل شده است ؟! آیا در جریان خطرات جاده های مرگبار و پیچ های خطرناک لرستان هستید ؟

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: تا کی باید شاهد بی توجهی مسئولین وزارت راه و کشته و زخمی شدن عزیزانمان باشیم در ایام نوروز امسال در پی یک تصادف در محور خرم آباد نورآباد ۸ نفر از هم استانی های ما در جلوی چشم شاهدان عینی زنده زنده در آتش سوختند و تنها دود غلیظی از آن حادثه به جا ماند .

ابراهیمی ادامه داد : دودی که هیزم آن را وزارت صمت با تولید خودروهای بی کیفیت و وزارت راه به دلیل جاده های نا ایمن و غیر استاندارد تهیه کردند .

وی از وزیر راه خواست در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف و تکمیل جاده نامناسب لرستان اعتبار لازم را تخصیص و اقدام نماید .

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به وزیر صمت اظهار داشت : تا کی باید شاهد حمایت آن وزارت خانه از خودروسازان بی کیفیتی باشیم که مسبب اصلی کشتار هم وطنان در جاده ها هستند .

دکتر ابراهیمی با انتقاد ازوضعیت دارو در کشور خطاب به رییس جمهور گفت: همانطور که می دانید دارو یک کالای استراتژیک در کشور است که خللی در آن برای بیماران بوجود آید در شش ماه گذشته متاسفانه تخیصیص ارز در کشور کند صورت گرفته و بانک مرکزی تعهدات خود را بدرستی انجام نداده است .

وی افزود: این در حالی است که سازمان غذا و دارو درخواست 1 میلیارد دلار برای 3 ماهه اول سال جاری داده اما متاسفانه بانک مرکزی از بهمن ماه گذشته بجای هماهنگی و تسریع در روند کار مانع از صدور فیش ارز ترجیهی شده ا که این امر باعث بروز مشکلات عدیده ای در حوزه دارو و واردات آن گردیده است .

این نماینده مجلس نتیجه این تصمیمات غلط را کمبود و افزایش دارو برای بیماران دانسته که از رییس جمهوری انتظار دارم در اسرع وقت دستورات ویژه ای به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه جهت حل این مشکل صادر نماید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با تقدیر از زحمات کادر درمان گفت : در ایامی که سایه کرونا همه کشور را درگیر کرده بود و سلامت جامعه بشدت بحرانی شده بود کادر سلامت بود که با وجود قبول همه خطرات به میدان آمدند و با اهدا شهدای سلامت جامعه را به آرامش رساندند .

ابراهیمی گفت: از برنامه و بودجه کشور می خواهیم در این راستا اقدامات اساسی را انجام بده و حل مشکلات و معضلات کادر درمان کشور را در اولویت قرار دهد

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 772622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟