دولت نگاه ویژه‌ای به کارکنان ارتش داشته باشد

به گزارش رکنا از لرستان، محمد فیضی_امروز ۲۹ فروردین روز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی و حماسه آفرینی های نیروی زمینی است این روز را به کارکنان و خانواده بزرگ ارتش تبریک می گویم.

ارتش مجموعه ای است که نظام جمهوری اسلامی ایران به آن افتخار می کند، دلایل زیادی وجود دارد که علی رغم نامهربانی ها و دشمنی های ابتدای انقلاب هیچ ارگان، نهاد و دستگاهی به اندازه ارتش به این کشور خدمت نکرده است.

در بحبوحه تظاهرات، انقلابی ها عمدتا مخالف ارتش بودند با پیروزی انقلاب دشمنان در راس و برخی دوستان و یاران انقلاب در ذیل خواهان انحلال ارتش بودند به طوری که بنیانگذار جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار می دادند اما امام خمینی(ره) با دم مسیحیاییش اعلام کرد؛ ارتش باید بماند و با اعلام روز ارتش در ۲۹ فروردین، بر تفکرات باطل دوستان و دشمنانی که تاب دیدن اقتدار ارتش را نداشتند خط قرمز کشید.

چندماه پس از پیروزی انقلاب و هنگامی که نهادهای انقلابی دوام و قوام نیافته بودند، توطئه گران در چهار گوشه این سرزمین آشوب هایی رقم زدند تا انقلاب را ناکام کنند، ارتش سلحشور اما قلع و قمع شده ای که تعدادی از فرمانده هانش اعدام ها و تعداد دیگری خانه نشین شده بودند با رشادت و دلاوری توطئه ها را با کمک دیگر عزیزان نقش بر آب کرد و انقلاب را به مدد توانایی رزمی خود، روسفید و سربلند و دشمنان را مایوس و روسیاه کرد اینجا بود که فرمانده کل قوا فرمود: " ارتش امروز در جهان می درخشد ".

دیری نپایید که با تجاوز ارتش تا بن دندان مسلح و مجهز به تجهیزات و ادوات شرق و غرب عراق به مرزهای ایران، جنگ تحمیلی آغاز شد این بار هم ارتش خاک ریز اول و دوم و سوم مقاومت در مقابل ارتش عراق بود، به دنبال آن سایر نیروها نظامی، انتظامی و مردمی در کنار ارتش با حماسه آفرینی از آب و خاک و ناموس ایران دفاع کردند.

ارتش در جنگ ۸ساله فتح الفتوح های فراوانی داشته است اما به دلایلی که بر ما پوشیده است، رشادت و دلاوری های ارتش در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی آن طور که شایسته است به تصویر کشیده نشد اگر چه مردم عزیز به اخلاص در عمل فرزندان ارتشی خود آگاه هستند.

 ارتش یکی از ستون های عمود و استوار این کشور است، نویسنده هم بیش از ۲۶ سال در کنار همرزمان خود در ارتش به این کشور و آب و خاک خدمت کرده است، همان طور که ارتش در سال های آغازین پیروزی انقلاب با دست خالی مقابل دشمن، مقتدرانه ایستاد در حال حاضر هم در حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و ... در حال خدمتبی منت به مردم است.

 باید بپذیریم ارتشی ها، از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند آنها این روزها در بدترین شرایط معیشتی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند، انتظار دلاوران ارتش از نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان این است که آنها را مانند کارکنان شرکت های خدمات رسان ببینند نه مثل سازمان اتکا، به جای آن که مایه دلگرمی ارتشی ها باشد با فروش کالاهای گران و اقساطی جیب آنان را خالی می کند. این درد بی درمانی است که ارتشی ها سالهاست از آن رنج می برند.

کارکنان ارتش با خانواده گرامی شان از مخلصین به انقلاب و رهبری هستند آنها را دریابید تا دلاوران ارتش پس از پایان کار روزانه به دنبال مشاغل دون پایه ای که در شان آنها نیست نباشند.

 

کدخبر: 771973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟