اجرای طرح ابتکاری در مسیر خط انتقال آب به یزد

به گزارش رکنا از یزد؛ علی ارمی با اشاره به طراحی، جانمایی و نصب شیر تخلیه هوا به همراه احداث حوضچه مربوطه به منظور بهبود و استمرار فرایند بهره برداری خط انتقال آب یزد گفت: در این طرح ابتکاری برای احداث حوضچه از قطعه لوله ضایعاتی به جای احداث حوضچه آجری یا بتنی استفاده گردید که حدود 1000 میلیون ریال درهزینه ها صرفه جویی شده است.

وی افزود:این اقدامات همزمان با تغییر رویکرد ایستگاههای پمپاژ با استفاده از نیروهای فنی واحد طرح و توسعه انجام گردید و ضمن مطالعه و بررسی های فنی نسبت به نصب شیر تخلیه هوا و احداث حوضچه در کیلومتر 72 خط لوله آب حدفاصل بین مخزن مرور و خلیل آباد اقدام شد.

این مقام مسئول اظهار داشت:در شرایط تغییر دبی و وضعیت ایستگاههای پمپاژ خط انتقال، زمان لازم جهت پایدار شدن جریان آب بین مخزن خلیل آباد و مرور زیاد بوده و باعث بروز مشکلاتی در استمرار بهره برداری می گردید، به منظور بررسی موضوع و اقدام اصلاحی با عملیات نقشه برداری، پروفیل لوله در محدوده کیلومتر 63 تا 74 تهیه و با پیمایش مسیر و مقایسه پروفیل لوله با شیب زمین سه نقطه در محدوده مذکور جهت نصب شیر تخلیه هوا تعیین گردید.

ارمی ادامه داد: با عملیات حفاری و بررسی دقیق تر، نقاط تعیین شده اولویت بندی و نقطه کیلومتر 73 جهت اجرا در تعمیرات ضروری سال جاری انتخاب گردید.

به گفته ارمی در راستای انجام فوق که در طول 22 سال بهره برداری از تاسیسات خط اول انتقال آب یزد برای اولین مرتبه صورت گرفته است فرایندهای انجام کارشامل: بررسی اولیه فنی مسیر،نقشه برداری، تحلیل فنی ،پیمایش مسیر و انتخاب بهترین و ضروری ترین نقطه  نصب شیر تخلیه هوا تعمیر شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از همکاران فنی واحد طرح و توسعه "محمدتقی گلستانی مقدم" و "حسین عرب فراشاه" به همراه همکاران فنی و اجرایی شرکت یزدگردون  به جهت انجام این بخش مهم از برنامه تعمیراتی قدردانی کرد. 

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 770663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟