اجرای رزمایش مدیریت صحنه تصادفات جاده‌ای در قم

به گزارش رکنا از قم، رزمایش یک روزه مدیریت صحنه تصادفات جاده‌ای با حضور ۱۳ دستگاه امدادرسان و اجرایی استان در آزاد راه قم به گرمسار اجرا شد.

 

معاون حمل و نقل راهداری قم هدف از این رزمایش را هم افزایی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی و خدمات رسان اعلام کرد.

 

 سالاری با اشاره به حضور ۱۳ سازمان و دستگاه در این رزمایش گفت: پلیس، اورژانس، راهداری، هلال احمر و آتش نشانی ۵ دستگاهی هستند که حتما باید در حوادث رانندگی حاضر باشند.

 

مسئول آموزش پلیس راه استان هم با اعلام این که فرمانده گروه در چنین حوادثی پلیس است، گفت: در این رزمایش تمامی دستگاه مرتبط با مدیریت حوادث جاده‌ای حاضر بودند تا در صورت بروز همچین حوادث جاده‌ای حداقل آسیب ناشی از تصادف را شاهد باشیم.

 

سرهنگ آوازی از کاهش ۴ درصدی حوادث ترافیکی منجر به فوت خبرداد و گفت: در هفت ماه نخست امسال استان قم رتبه اول کشور در کاهش تصادفات منجر به فوت را داشته است.

 

همچنین رئیس عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به جای خالی پایگاه «SOS» در کشور گفت: در طرح پایگاه SOS تمامی دستگاه‌های امدادی با حضور در یک پایگاه مدیریت تصادفات جاده‌ای را انجام می‌دهند.

 

یعقوبی طرح SOS را تایید شده کارشناسان بلایای طبیعی در دنیا خواند و گفت: قرار بوداین طرح ۸ سال قبل در استان قم اجرا شود، اما هنوز اجرایی نشده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود.

نظری / قم

کدخبر: 770613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟