پیش بینی ۵۲ تخت بیمارستانی برای مادران باردار مبتلا به کرونا در مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، فریده فرخی افزود: در بیمارستان امام رضا ۱۸ تخت بستری و هشت تخت آی.سی.یو در بیمارستان قائم ۱۲ تخت بستری و ۶ تخت آی.سی.یو  و در بیمارستان هاشمی نژاد ۶ تخت بستری و۲ تخت آی. سی. یو در نظر گرفته شده است تا بتوان در زمان لازم به مادران باردار مبتلا به کرونا خدمات مناسبی ارائه داد.

وی ادامه داد: تعیین یک کارشناس مامایی برای پیگیری مادر پرخطر در هر شیفت در هر سه بیمارستان به منظور رصد نحوه پذیرش، بستری، اقدامات و اجرای به موقع دستور پزشکان، آموزش و گزارش ترخیص بیمار و گزارش دهی تمامی موارد به کارشناس mcmc برای اقدامات بعدی در حال انجام است.

مسوول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص هماهنگی‌های لازم با معاونت بهداشتی برای  خدمات رسانی بهتر به مادران باردار گفت: تعیین درمانگاه‌های سطح ۲ برای متخصصان زنان، داخلی، عفونی و بخش رادیولوژی و اعلام به معاونت بهداشتی برای هماهنگی با آن مراکز برای ارائه مراقبت ها به مادران باردار کووید طبق پروتکل به منظور نظارت بهتر بر درمان سرپایی مادران و پیشگیری از هرگونه تعلل و تاخیر در مراجعه به بیمارستانها انجام شده تا از کیفیت مطلوب خدمات رسانی به مادران باردار اطمینان حاصل شود.

فرخی به اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا در مادران باردار اشاره کرد و افزود: سیاست ما در معاونت درمان این است که به مادران باردار توصیه می کنیم برای تکمیل واکسیناسیون حتما مراجعه کنند و اگر منع تزریق واکسن وجود داشته باشد توسط کارشناسان بهداشت به آنها گفته می‌شود و از این حیث مادران نگرانی نداشته باشند.

کدخبر: 770160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟