اهدای هدایای رهبری به مدال‌آوران پارالمپیک توکیو در قم

به گزارش رکنا از قم، مراسم تجلیل از مدال آوران پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو استان قم با اهدای هدایای مقام معظم رهبری توسط آیت الله سیدمحمد سعیدی به قهرمانان، هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 

در این مراسم رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی در حوزه ورزش استان قم تحول عظیمی اتفاق افتاده و تعداد اماکن ورزشی سطح استان در حوزه اداره کل ورزش و جوانان از سه مکان قبل از انقلاب به ۱۱۵ مکان و تعداد اماکن سطح کل استان با احتساب بخش خصوصی از ۴ مکان در قبل از انقلاب به ۶۲۵ مکان در حال حاضر افزایش یافته است.

 

وی افزود: سرانه ورزش قم از ۳ صدم متر مربع در قبل از انقلاب به ۵۳ صدم متر مربع افزایش داشته است که این آمار با وجود افزایش جمعیت قم از ۲۰۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر قابل توجه است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی با لطف حمایت‌های صورت گرفته طی سالیان اخیر توفیقات قابل توجهی در عرصه های ملی و فرا ملی شاهد بودیم، افزود: نمونه بارز آن کسب چهار سهمیه در پارالمپیک ۲۰۲۰  توکیو بود که در رشته های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر کسب شد.

 

وی با اشاره به اینکه استان قم یک سهمیه کشتی هم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو داشته است، افزود: در مجموع دو عنوان قهرمانی پارالمپیک ۲۰۲۰ در رشته والیبال نشسته توسط دو قهرمان ارزنده کشورمان حسین گلستانی و سیدحسین حسینی حاصل شد که امروز از این دو قهرمان تجلیل خواهد شد.

 

در ادامه حسین گلستانی ملی‌پوش والیبال نشسته ایران با بیان اینکه گفتن کلمه قهرمان به ما در مقابل شهدا و خانواده آنها معنایی ندارد، افزود: درست است که ما زحماتی را می‌کشیم اما امید به برگشتن و استفاده از مزایای مادی و معنوی قهرمانی را داریم ولی کاری که مدافعان حرم و شهدای دفاع مقدس کردند قابل مقایسه با ما نیست و قهرمان واقعی شهدا و خانواده آنها هستند.

 

در این مراسم با اهدای چهار سکه تمام بهار آزادی، انگشتری و چفیه از طرف مقام معظم رهبری به هر کدام از دو قهرمان والیبال نشسته ایران توسط آیت الله سید محمدسعیدی از آنها تقدیر به عمل آمد و همچنین از پدر شهید علیدوست نیز تجلیل صورت گرفت.

نظری / قم

کدخبر: 769646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟