مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی آثار ماندگاری را به یادگار گذاشته‌است

به گزارش رکنا به نقل از مرکز خبر حوزه ، دراین پیام آمده‌است: درگذشت عالم ربانی، محقق عالیقدر، فقیه نامدار، مدافع از حریم اسلام و اهل البیت، علیهم السلام مرحوم آیت الله العظمی صافی را با کمال تاسف و تاثر و قلب حزین دریافت نمودم.

پیام حاکیست: درگذشت عالمی که متجاوز از ۷۰ سال با بیان و قلم مشغول تدریس و تالیف بود و آثار ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشته، مصداق روشن «ثلمة فی الاسلام» است.او در عین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام، پیوسته مراقب اعتراض دشمنان بود. و با قلم روان به روشنگری می‌پرداخت.

دربخش دیگری از پیام آمده‌است: او پاسی از عمر خود را در نجف اشرف گذرانده و میوه‌های شیرین فقه را همراه داشته و سپس در قم از آیات عظام بهره مند شد و یکی از محورهای هیات استفتاء آیت الله العظمی بروجردی بود. استاد اخیر ایشان را مکلف کرد که کتابی درباره حضرت ولی عصر (عج) تالیف کند و شیوه تالیف را برای ایشان بیان کرد. وی به انجام امر استاد پرداخته و اثر ارزشمندی که مرجع نویسندگان امروزی است، تالیف نمود و اخیراً در سه جلد به نام «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» تالیف نمود که بسیار درخشان و پرفائده‌است.

پیام حاکیست: اینجانب، خود را نسبت این مصیبت دور نمی‌بیند و مع الوصف این ضایعه ناگوار را به جضرت بقیه الله الاعظم، مراجع عظام و علمای حوزه و ارادتمندان و علاقه‌مندان ایشان بالاخص بیت رفیع آیت الله العظمی گلپایگانی و کلیه بازماندگان بالاخص به فرزند برومندش جناب آقای حاج شیخ حسن صافی تسلیت گفته و از خداوند متعال، علو درجات آن فقید سعید و صبر جمیل برای همه خواهانم.

روح آیت الله صافی گلپایگانی شب گذشته در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست. 

نظری/ قم

 

کدخبر: 769005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟