اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه کودک و نوجوان محور، ویژه دهه فجر۱۴۰۰

به گزارش رکنا از رشت، سید جلیل میر‌عظیمی این خبر را طی سومین نشست با اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان اعلام‌کرد و تبیین دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی و امید‌آفرینی را رویکرد برنامه‌های  «جشن ملی 1400» خواند.

مدیر‌کل کانون استان گیلان درهمین‌حال، سخنان مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) در ارتباط با ضرورت نقش‌آفرینی در کسوت «سربازان جهاد تبیین» را خاطر‌نشان‌کرد و  افزود: آگاه‌سازی همگان، به ویژه نسل سوم و چهارمی‌های انقلاب از روند رو به رشد این نظام مردمی، از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی به شمار‌می‌رود.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی، دیگربخش سخنان خود را به رویش‌های این نظام مردم‌سالار اختصاص‌داد و با بیان‌این‌که صیانت از ارزش‌ها و مرز‌های جغرافیایی کشور را مدیون و مرهون دست‌پرورد‌ه‌های انقلاب هستیم، تصریح‌کرد: نگاهی به دوره‌های گذشته و جداشدن بخش‌های ارزش‌مند این سرزمین در سلسله‌های پادشاهی، گواه روشنی بر اهمیت این رویش‌هاست.‌

میرعظیمی برهمین اساس نیز هزینه برای نسل کودک و نوجوان و اجرای فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی و تربیت سکانداران فردا‌های این سرزمین را سرمایه‌گذاری توصیف‌کرد و افزود: ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای پرداختن به این مهم محسوب‌می‌شود.

وی افزود: یادآورشدن جایگاه امروز ایران اسلامی به‌عنوان کشور برتر منطقه و توسعه هم‌زمان آن در عرصه‌های علمی و دفاعی، تبیین ضرورت‌های دست‌یابی به فن‌آوری‌های روز و انرژی هسته‌ای، از جمله مواردی است که می‌تواند در دستور کار همگان، به‌‌خصوص، معلمان، مربیان و متولیان دستگاه‌های فرهنگی قرارگیرد.

این مسئول فرهنگی براین اساس نیز به اهم فجرانه‌های اعضای کمیته کودک و نوجوان دهه فجر گیلان اشاره و این حرکت‌های سازنده  را نمایش انسجام و هم‌دلی ارزیابی‌کرد.

میرعظیمی در همین زمینه «تجدید‌پیمان با امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(‌مد‌ظله‌العالی» و گلباران گلزار شهدا در سراسر استان» را نقطه آغاز ویژه‌برنامه‌های این ایام‌ اعلام‌‌کرد و از اکران رایگان فیلم«منصور» با موضوع هشت‌سال دفاع مقدس، در سومین روز از دهه مبارک فجر خبرداد.

برگزاری نشست خانواده تحت عنوان«سبک‌زندگی ایرانی-اسلامی با رویکرد فرزند‌آوری» از دیگر برنامه‌های اعضای این کمیته در 18 بهمن 1400  است که با حضور آیت‌الله محمد رسول  فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت برگزار‌می‌شود.  

برگزاری«جشن انقلاب» با همراهی تمامی اعضای کمیته در نهمین روز از ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی، «برپایی نمایشگاه دست‌آورد‌های علمی»، «نشست‌‌های تخصصی با محوریت محیط‌زیست» و اجرای«مسابقه نقاشی انقلاب» در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت از دیگر برنامه‌هایی است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

او هم‌چنین، از برگزاری کارگاه‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی حضوری و مجازی برای کودکان و نوجوانان و اجرای فعالیت‌های ویژه آینده‌سازان پیش‌دبستانی صحبت‌کرد و از برگزاری مسابقه‌ و نشست‌ها با محوریت کتاب سخن‌گفت.

بهره‌گیری از همراهی همیشگی رسانه‌ها و استفاده هدف‌مند از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راه‌پیمایی پرشور یوم الله 22 بهمن و شرکت در نماز جمعه، دیگر اهداف و برنامه‌های اعضای کمیته کودک و نوجوانان ستاد بزرگ‌داشت دهه گیلان است که در این نشست مورد توجه و تاکید‌قرار‌گرفت.

سید‌جلیل میرعظیمی پایان سخنان خود را به ضرورت هم‌دلی و هم‌گرایی، در مسیر نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی و تربیت نسلی پویا و آینده‌ساز اختصاص‌داد و از همگان برای شرکت حداکثری در «جشن ملی 1400» دعوت‌کرد.

ارایه برنامه‌های پیشنهادی و بیان دیدگاه‌ها توسط حاضران، از دیگر برنامه‌های سومین نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی بود که روز یکشنبه، 10 دی 1400 در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار‌شد.

یادآور‌می‌شود در این نشست نمایندگانی از آموزش و پرورش، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان گیلان، شهرداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی ورزشی شهرداری رشت حضور‌داشتند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 768949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟