دیدار با خانواده شهدا موجب عزت و افتخار است
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سرهنگ پاسدار مهرداد افروزی فرمانده تیپ 82 سپاه استان قزوین با خانواده و مادر شهید محمد ذوالفقاری دیدار کرد و نحوه شهادت این شهید بزرگوار را برای خانواده ایشان روایت کرد.
وی افزود:امروز عزت، آبرو و سربلندی که ملت ما در دنیا دارد همه از برکات خون شهدا است.

فرمانده تیپ 82سپاه قزوین به اهداف والای شهدا اشاره کرد و گفت: همه باید در راستای اهداف مقدس شهدا گام برداریم چراکه همه ما آنچه داریم از برکات وجود شهدا است.

فرمانده تیپ 82 صاحب‌الأمر(عج) با اشاره به خاطرات قبل از عملیات کربلای 4 هیچ‌ موقع از یادمان نمی‌رود گفت: اخلاص و نماز شب‌های شهدا در ذهن ما حک شده است. شب‌ها نمی‌توانستیم رزمندگان را در آسایشگاه‌هایشان پیدا کنیم چرا که اغلب آنها برای خواندن نماز شب به جاهای پنهان مانند پشت خاکریز و زیر کانال می‌رفتند تا با خدای خود راز و نیاز کنند که شهید ذوالفقاری هم جزو همین دسته بود.

افروزی اضافه کرد: خون‌گرمی و نوع رفتار شهید ذوالفقاری به عنوان یکی از بزرگ‌ترهای گردان برای همه زبانزد بود. ضمن اینکه این شهید جزو آن دسته از افرادی بود که به عنوان «نیروی آزاد» شناخته شده و کارهای تبلیغاتی و فرهنگی انجام می‌دادند. دلیل انتخاب این شهید به عنوان نیروی آزاد هم این بود که شناخته‌ شده بود و تجربه کافی را در حوزه امور تبلیغی داشت

وی ادامه داد: فردای عملیات کربلای 4 عراقی‌ها به ما پاتک زدند و شهید ذوالفقاری به همراه شهید محمد انصاری با اصابت گلوله توپ به سنگر به شهادت رسیدند. با این حال شهید اکبری‌رضایی به عنوان فرمانده گردان اصرار داشت که پیکر شهدا نباید جا بماند و به همین خاطر پیکر این شهدای بزرگوار با استفاده از 2 گروهان جمع‌آوری کرده و با قایق به عقب فرستادیم.

وی در ادامه تأکید کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران میراث ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و دیدار با این خانواده‌ها موجب عزت و افتخار و پالایش روح انسان است

 

 

 

کدخبر: 768289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟