300 نفر از نیروهای سازمان پسماند در آماده باش کامل است

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین،سید مرتضی بهبهانیا در خصوص آماده باش کامل نیروهای سازمان مدیریت پسماند در روزهای برفی پیش رو  اظهار داشت: سازمان پسماند شهرداری قزوین وظیفه جمع آوری زباله های خانگی و شهری و عادی را بر عهده دارد و روزانه به طور میانگین حدود 300 تن زباله شهر قزوین جمع آوری و به سایت محمدآباد منتقل می شود.

وی افزود: در کنار این وظیفه مهم در تغییرات جوی و فصل زمستان و زمان بارش ها نیز وظیفه پیشگیری از مشکلات و نیز امداد رسانی در زمان بارش و پس از آن توسط نیروهای پسماند صورت می گیرد.

سخنگوی سازمان پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: ماموریت های دوم نیروهای پسماند در کنار جمع آوری زباله بر اساس پیش بینی هواشناسی صورت می گیرد و اگر احتمال بارش برف و باران اعلام شود نیروهای ما در حال آماده باش قرار گرفته و بر اساس نیاز شهروندان در مراکز مختلف شهری و نیز مناطق منفصل شهری این خدمات داده می شود.

وی اضافه کرد: پس از تغییرات جوی جلسات تخصصی ما در ستاد اجرایی تشکیل شده و هماهنگی لازم برای اعزام نیروها صورت می گیرد و در زمان حوادث و یا بارش ها نیز توزیع نیروها بر اساس نیاز مناطق صورت می گیرد.

بهبهانیا یادآورشد: 6 ایستگاه خدمات شهری داریم و خدمات ما در مناطق منفصل شهری نیز از جمله در چوبیندر، مشعلدار،خیرآباد، ناصرآباد، اسماعیل آباد، وثوق آباد، نجف آباد، ارنجک و شهرک دانش، نیز ارائه می شود.

وی اظهارداشت: بر اساس وضعیت آب و هوایی، برودت هوا، میزان بارش برف و باران اقدامات پیشگیرانه تدارک دیده شده و نحوه اعزام به مناطق هم مشخص می شود و با تقسیم کار تلاش می کنیم به همه مناطق تحت پوشش رسیدگی شود.

مدیر سامانه 137 (ارتباط شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین) بیان کرد: در روزهای آینده نیز با توجه به پیش بینی سرمای هوا و یخ بندان سطح معابر شهری حدود 150 نقطه در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری شناسایی و کیسه های شن و ماسه در آنها تعبیه شده تا در صورت لزوم مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

بهبهانیا اظهارداشت: جانمایی کیسه های شن و ماسه در مقابل مدارس، مساجد، بیمارستانها، پل های غیر هم سطح، معابر عمومی، زیرگذرها، هم پیش بینی شده تا دسترسی همه شهروندان براحتی به این مواد برای کاهش پیامدهای بارش و یخبندان مهیا باشد. 

وی گفت: همچنین امکانات لجستیک این سازمان شامل ماشین آلات سنگین، دستگاههای دستی مکانیزه نمک پاش، برفروب، تیغه های برفروبی، پمپ های خودمکشی، برای شرایط بحرانی و آبگرفتگی و برفروبی معابر در اختیار این سازمان است.

سخنگوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اظهارداشت: 45 دستگاه پمپ های خودمکش، 20 دستگاه دستی و مکانیزه محلول پاش و مواد یخ زدا  در اختیار این سازمان است تا ماموریت ها بدرستی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین 8 اکیپ سیار سازمان پسماند به صورت مستمر در سطح شهر تردد کرده و از مناطق بازدید می کنند تا در صورت لزوم نسبت به اعزام اکیپ های بازگشایی معابر اقدام شود.

وی بیان کرد: سامانه 137 سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای ارتباط با سازمان به طورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان است و مردم می توانند نقطه نظر، پیشنهاد، اعلام آب گرفتگی و یا حوادث دیگر را گزارش کنند تا بسرعت نیروهای سازمان مدیریت پسماند وارد ماموریت شوند.

بهبهانیا خواستار همکاری شهروندان با ماموران سازمان پسماند شد تا در صورت بارش برف و باران خدمت رسانی در معابر شهری تسریع شود

 

کدخبر: 764919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟