نظام حرکتی نیمه شعبان در قم تدوین شود

به گزارش رکنا از قم، عباس ذاکریان در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان در سالن جلسات استانداری قم، اظهار داشت: از یک ماه گذشته جلسات شهرداری قم در خصوص خدمات سفر و رفاه عمومی در شهرداری قم آغازشده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران و مجاوران ورودی به قم، ۱۰ کمیته و ۸ ستاد اجرایی توسط مجموعه مدیریت شهری قم تشکیل‌شده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت تدوین نظام حرکتی در نیمه شعبان توسط کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد تسهیلات سفر استان، ابراز کرد: اگر نظام حرکتی نیمه شعبان تدوین شود تکلیف شهرداری قم در خصوص نحوه عبور و مرور عابران پیاده، حمل‌ونقل شخصی، حمل‌ونقل عمومی، حمل‌ونقل امدادی و غیره مشخص می‌شود.

 

ذاکریان با بیان اینکه با تدوین این نظام حرکتی مباحثی مانند ایجاد یا احداث پارکینگ‌ها، خط‌کشی، روشنایی، نحوه چینش خودروها و غیره نیز مشخص خواهد شد، گفت: طی دو سال گذشته شهروندان قمی از ۸ نقطه مختلف شهر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مسجد مقدس جمکران جابه‌جا شدند و مسیر رفت بلوار پیامبر اعظم(ص) برای برپایی راهپیمایی باشکوه نیمه شعبان به‌صورت کامل مسدود می‌شد.

 

وی ادامه داد: پیش‌بینی شهرداری قم بر این است که موج سفرهای نوروزی به قم از روز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه داشته باشد که با همکاری شهرداری قم با نرم‌افزار مسیریاب نشان، به نحوی برنامه‌ریزی‌شده که ورودی‌های شهر توزیع ترافیکی معقولی داشته باشند و هدایت پارکینگ‌ها از لحظه ورود به قم به‌صورت برخط انجام شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم مشکل کمبود پارکینگ در نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: با توجه به روشنایی مناسب و روکش تازه آسفالت بلوار خدیجه(س)، تمام این بلوار در نیمه شعبان امسال تبدیل به پارکینگ خودرو می‌شود و از پارکینگ‌های موقت در زمین‌های کشاورزی در حد امکان استفاده نخواهد شد.

نظری / قم

کدخبر: 764110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟