کمیته امداد قم به درمان نیازمندان مبتلا به ایدز و هپاتیت کمک می‌کند

به گزارش رکنا از قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان قم، محسن مسعودیان راد امروز در دیدار با مددجویان مبتلا به هپاتیت و HIVمثبت استان قم، با اشاره به آیه شریفه مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً گفت: اثر ناهنجاریهای اجتماعی فقط برای یک نفر نیست بلکه یک امت و یک نسل را به فساد می کشاند.

وی با بیان اینکه پدیده هایی مثل طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی مثل آتشی است که همه جامعه را می سوزاند تأکید کرد: طبق آموزه های دینی، جامعه بی تفاوت به آسیب های اجتماعی، اسلامی و انسانی نیست.

مسعودیان راد توجه قرآن کریم به سلامت نفسانی و روحی و روانی افراد را در این آیه شریفه خاطرنشان و اظهار کرد: درمانگران افراد مبتلا به هپاتیت و HIVمثبت خسته و نا امید نشوند و کمیته امداد استان قم هم آنها را برای درمان مددجویان و افراد نیازمند مبتلا به این بیماریها یاری خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزایش آسیبهای اجتماعی و این نوع بیماران را یادآور شد و تصریح کرد: کوتاهی برخی مسئولان و اختلاس های موجود در سطوح بالا، جامعه را به سمت فقر و آسیب های غیرقابل جبران می کشاند.

وی با اشاره به آسیب شناسی این گونه ناهنجاریهای اجتماعی تأکید کرد: در افزایش آسیب های جامعه، فقط افراد مبتلا به این بیماریها مقصر نیستند بلکه مسئولان هم باید پاسخگو باشند.

مسعودیان راد با تأکید بر اینکه جوانان و بانوان جامعه در بالندگی و پویایی آن نقش بسزایی دارند تأکید کرد: به مددجویان و افراد نیازمند مبتلا به ایدز و هپاتیت که برای درمان خود با مراکز درمان آسیب های رفتاری همکاری کنند، کمک می شود.

در این مراسم از 25 نفر از مددجویان مبتلا به هپاتیت و HIVمثبت که با مراکز درمانگر همکاری خوبی داشته اند با اهدای کارت هدیه قدردانی شد.

نظری / قم

 

کدخبر: 763079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟