برگزاری ورکشاپ نقاشی در قوچان با حضور هنرمندان بزرگ خراسان

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، ابراهیم مطاعی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در حاشیه برگزاری ورکشاپ نقاشی در قوچان، گفت :از آنجا که برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری و آتی این است که در راستای آموزش در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری، بصورت ویژه ورود کند.

وی ادامه داد:  24 دی ماه ورکشاپی با عنوان محاکات تا سپیدی اترک با حضور اساتید بزرگ استان و شهرستان قوچان برگزار شد.

مطاعی، از حضور هنرمندان و نقاشان به نام خراسانی و قوچانی خبرداد و اعلام کرد :در این ورکشاپ یک روزه استاد ایرج خواجوی پدر نقاشی خراسان، استاد اسماعیلی کاتب بزرگترین قرآن جهان، سرهنگ ولی زاده از نقاشان برجسته خراسانی، استاد ماروسی و استاد سعیدی از هنرمندان قوچانی و خراسانی مشهور به همراه ٢۵ مهمان دیگر حضور داشتند که در ٣ قسمت نقاشی چهره، نقاشی ازمناطق به نام و لباس محلی قوچان و در قسمت سوم که بخش ویژه است، نقاشی از تمثال دو شهید کریمی و غلامیان توسط نقاشان قوچانی و مشهدی، این ورکشاپ برگزار شد .

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این ورکشاپ ها ارتقا سطح آموزش و به روز رسانی اطلاعات هنرمندان است، در خصوص هنرهای معروف قوچان، عنوان کرد: در بحث خوشنویسی قوچان جز اولین شهرهایی بود که دارای انجمن خوشنویسی شد و دارای اساتید بزرگی در این زمینه است.قوچانیان در حوزه خوشنویسی حداقل ۴ بار قرآن را به سبک های مختلف بازنویسی کرده اند و همچنین در حوزه موسیقی دوتار، نقاشی و عکاسی نیز دارای اساتید معروفی هستیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در رابطه با مقبره حاج قربان سلیمانی، از دوتار زن های مشهور قوچانی در جهان، گفت: فضا سازی انجام شده اما بعلت عدم بودجه نمی‌توان آنرا عملی کرد البته با همت و کمک خیرین و مسئولین فرهنگی شهرستان میتوان این مقبره و آرامگاه را ساخت. 

وی درادامه، افزود :به مناسبت سالگرد فوت این بخشی قوچانی در تاریخ ٣٠ دی ماه از پارک حاشیه ای به نام حاج قربان سلیمانی رونمایی خواهد شد.

کدخبر: 762387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟