دادستان یزد: نباید از تحلیل برخی واقعیت های پنهان جامعه غافل شد

به گزارش رکنا از یزد؛ محمدرضا حدادزاده در نشست با مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد، با اشاره به نقش اثر گذار رسانه های در جهت دهی افکارعمومی، گفت: تحلیل مسائل، تبیین موضوعات و جریان سازی اجتماعی امری است که با ابزار رسانه محقق می گردد.   

افزود: ورود به مسائل اجتماعی با وسواس و حساسیت مضاعف، دنبال کردن دغدغه های مردمی و پیگیری موضوعات مبتلابه جامعه درافزایش سرمایه اجتماعی صدا و سیما نقش به سزایی دارد.

وی تصریح کرد: اگر پرداختن به مسائل اجتماعی تقویت و سرمایه اجتماعی افزایش یابد شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

این مقام قضایی به ضرورت پرداختن به واقعیات جامعه و آگاهی دادن به مردم در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی، اشاره کرد و بر لزوم تبادل نظر و تمرکز بیشتر در حوزه مسائل اجتماعی و موضوعات خانوده تأکید کرد.

وی بیان داشت: در برخی از موضوعات و جرائم معمولاً شکایت از سوی بزه دیده انجام نمی شود و این امر آمار خاموش برخی از جرائم را بالا می برد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد، گفت: رسانه ها به ویژه صدا و سیما می تواند ضمن آگاه سازی آحاد جامعه، بزه دیدگان برخی جرائم خاموش،  و پنهان را برای برخورد و مقابله با اینگونه جرائم را به شکل خلاقانه و مبتکرانه آموزش دهد.

وی با اشاره به دستوارلعمل ها و محدودیت های موجود در حوزه اطلاع رسانی از فعالیت ها و اقدامات دستگاه قضا گفت: قطعا در سیستم قضایی استان فرار از پاسخگویی نداریم بلکه براساس جایگاه دستگاه قضا در برخی از موضوعات ملاحظاتی وجود دارد که متعهد به پایبندی به آن ها هستیم.

حدادزاده با بیان اینکه معتقد به تعریف چارچوب برای رسانه ها در هیچ قالبی نیستیم اظهار داشت: کانالیزه کردن رسانه ها در دوران حاضر که عصر سانه ها است قطعا نمی تواند موثر باشد اما ملاحظات کلی وجود دارد که باید رسانه ها  به آن پایبند باشند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 761450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟