افزایش ۱۰ درصدی تولید آب شرب در خراسان شمالی

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ غلامحسین ساقی گفت: در ۹ ماهه امسال، شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۶۴ میلیون و ۳۵۰ متر مکعب آب شرب استحصال و بین مشترکان توزیع کرد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی هستیم.

ساقی ادامه داد: در راستای اجرای همین وظیفه در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۶ میلیون و ۳۵۰ مترمکعب آب شرب از منابع تامین آب استان شامل، سدها، چاه‌ها،  چشمه ها و قنات ها استحصال و در اختیار هم استانی ها قرار گرفته است.

وی گفت: از این میزان آب استحصال شده بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب مربوط به آب های سطحی است که از سه سد شیرین دره در بجنورد، بارزو در شیروان و سد بیدواز در اسفراین و بیش از ۴۸ میلیون متر مکعب دیگر آن از منابع آبهای زیر زمین تامین شده است.

ساقی در ادامه با اشاره به افزایش بیش از ۱۰ درصدی تولید آب در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ بیان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ میزان استحصال آب ۵۸ میلیون و ۱۳۲ متر مکعب بوده که این رقم طی امسال به ۶۴ میلیون و ۳۵۷ متر مکعب رسیده و نشان دهنده افزایش بیش از ۱۰ درصدی این موضوع است.

به نقل از روابط عمومی این شرکت، وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و افت آبدهی منابع آب شرب استان، انتظار می رود هم استانی ها ضمن پرهیز از اسراف، با بکار گیری راهکارها، تجهیزات و شیرآلات کاهنده،

یاریگر شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در راستای ارائه خدمات مستمر و پایدار به مشترکان در تمامی نقاط استان باشند.

 

کدخبر: 761305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟