فعالیت مشاوران املاک در قزوین باید نظام مند شود

به گزارش رکنا قزوین،مقام ارشد قضایی افزود: فعالیت بنگاه‌های املاک در قزوین باید نظام مند بشود و اگر ادارات متولی در این زمینه کوتاهی کنند دچار ترک فعل شده و باید با آنها برخورد شود.

وی همچنین گفت: باید الزاماتی در این زمینه تدوین شود و اگر تخلفی صورت می گیرد با متخلف برخورد شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: این موضوع بسیار مهم است و آثاری برای جامعه دارد و ما به عنوان متولیان جامعه باید جلوی آسیب و خسارت به مردم را بگیریم.

وی اضافه کرد: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی، یکی از رسالت های قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع جرم اعلام شده و دستگاه قضا باید سیاست هایی داشته باشد که از وقوع جرم جلوگیری کند.

علی شعبانی با تاکید بر تشکیل یک کارگروه ویژه برای رسیدگی به تخلفات بنگاه‌های معاملات املاک،افزود: در این کارگروه به صورت تخصصی تر و ظابطه مند تر پیش خواهیم رفت و تعدادی از همکاران قضایی محاکم مرکز استان نیز نقش محوری در آن خواهند داشت.

وی اضافه کرد: آثار رسیدگی به این موضوع به کل استان بر می گردد و دیگر خیلی از جرایم و دعاوی در دستگاه قضا شکل نخواهد گرفت.

رییس کل دادگستری استان قزوین همچنین گفت: این کارگروه باید با حضور نهادها و ادارات ذیربط تشکیل شود و در آن برنامه ریزی توسط همکاران قضایی صورت گیرد تا خروجی و آثار بیشتری داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشاوران املاک علاوه بر مشاوره می توانند قرارداد تنظیم کنند یا نه؟ گفت: چون بسیاری از افراد شغل آنها همین فعالیت در بنگاه های املاک است صدور هرگونه محدودیت و ممنوعیت در این زمینه مستلزم قانون است ولی هرچقدر معاملات رسمی شوند بهتر است چرا که با این کار هدف پیشگیری از وقوع جرم محقق تر می شود.

شعبانی اظهار داشت: حداکثر کار بنگاه های املاک باید تنظیم قولنامه باشد و تنظیم بیع نامه باید در دفاتر رسمی انجام شود ولی شرایط جامعه، روندهای اداری و تمایل مردم گاهی موجب انجام این امور در بنگاه ها می شود.

 

 

 

کدخبر: 760705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟