ایجاد بیش از ۴۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، جلال شیخ‌پور، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۵۰ شغل از طریق پرداخت تسهیلات و ۶۰۰ فرصت شغلی از طریق کاریابی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، در بخش کشاورزی، خدمات، صنایع و دامپروری ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: برای اشتغال مذکور ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)   لرستان بیان کرد: این نهاد در گام اول برای ایجاد اشتغال مبنای کار را استعدادسنجی قرار داده تا براساس این استعدادسنجی مهارت لازم  به آنان داده شود.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۵۵۰۰ نفر مهارت لازم را فرا گرفتند، عنوان کرد: در بخش آموزشی، آموزش‌های مهارتی و  پایدارسازی به فراگیران ارائه می‌شود و افرادی که قبلا یک مهارتی را کسب کردند علوم و فنون جدید را فرامی‌گیرند تا طرحی که دارند اقتصادی‌تر شود.

برای زنان سرپرست خانوار نیز آموزش‌های انگیزشی در نظر گرفته شده است

شیخ‌پور گفت: همچنین برای زنان سرپرست خانوار نیز آموزش‌های انگیزشی در نظر گرفته شده تا در این فضا قرار گیرند و مهارت کسب و کار را  کسب کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه یکی دیگر از روش‌های ایجاد اشتغال در امداد کاریابی است که از طریق پرداخت تسهیلات افراد به صورت خوداشتغالی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و روش دیگر معرفی افراد به شرکت‌ها و موسسات معتبر است و برای ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد انگیزه بیشتر در کارفرمایان چندین بسته تشویقی در نظر گرفته‌ایم، گفت: یکی از این بسته‌های تشویقی این است که مهارت مدنظر کارفرما را به افراد ارائه و آموزش می‌دهیم و دیگر اینکه چنانچه کارفرما از مددجوی متقاضی امداد درواحد تولیدی خود استفاده کند کمیته امداد امام (ره) به مدت دو سال سهم بیمه کارفرما را پرداخت می‌کند.

وی گفت: روش دیگر برای تشویق کارفرمیان به شرط پایداری در کار نیروی معرفی شده پرداخت تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ به کارفرما پرداخت می‌شود.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 759790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟