برگزاری آیین دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در هلال احمر قزوین

به گزارش رکنا قزوین،آیین دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج ‌قاسم سلیمانی با حضور مدیر عامل، پرسنل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان و جمعی از اعضای جوانان این جمعیت با عنوان «شکوه رویش» پس از اقامه نماز ظهر و عصر در نمازخانه ستاد هلال احمر استان، برگزار شد.

دکتر حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این برنامه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج ‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمنان با به شهادت رساندن شهید سردار سلیمانی قصد داشتند تا وی را حذف کنند اما غافل از این بودند که مکتب سلیمانی تجلی مکتب عاشورایی است و اگر دشمنان و معاندان توانستند مکتب عاشورا را حذف کنند این مکتب را هم می‌توانند حذف کنند.

وی مکتب شهید حاج‌ قاسم سلیمانی را مسیر حق، عدالت، مردمی‌بودن، انسانیت و بشریت دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی در راه پاسداشت روحیه ایثارگری و بشردوستی قدم بر می داشت و بی منت و صادقانه به بشریت خدمت می کرد تا رسم انسانیت و آزادگی را زنده نگاه دارد و این وجه اشتراکی است که در جمعیت هلال احمر نیز از آن تبعیت می شود.

آصفی با اشاره به بشردوستی به عنوان فلسفه اصلی مکتب سلیمانی، یادآور شد: انسانیت، آرمانی است که هلال احمر نیز به دنبال تحقق آن در جامعه است و ما باید به دنبال این باشیم که سبک زندگی شهید سلیمانی را که الگویی مناسب برای گسترش انسانیت و بشردوستی در جامعه است هرچه بیشتر رواج دهیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

قابل ذکر است؛ سخنرانی، مداحی و مرثیه خوانی ایام شهادت حضرت فاطمه (س) نیز بخشهای دیگری از این مراسم بود که در ادامه برگزار شد.

 

کدخبر: 759480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟