صدور ۱۸۷ حکم قضایی مجازات جایگزین حبس

به گزارش رکنا قزوین،سمیه عباسی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند تا از ظرفیت های مختلف برای خدمت به محرومان و نیازمندان استفاده کند.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های خدمت رسانی به محرومان که در تعامل با دستگاه قضایی استان به همکاری شایسته ای منجر شده است، آرای محاکم قضایی است چراکه ظرفیت مناسبی به عنوان مجازات جایگزین حبس وجود داشت و از این ظرفیت ، با تعمل دو سویه فعال شد.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در این تعامل محاکم قضایی استان قزوین برای پرونده هایی که متهمان آن دارای اعمال مجرمانه عمدی و خشن نباشند، مجازات های جایگزین حبس صادر می کنند.

وی افزود: صدور احکام قضایی جایگزین حبس دارای شرایط قانونی و ضوابط خاصی است که قضات با در نظر گرفتن این ضوابط و شرایط، احکام لازم را صادر می کنند که این احکام در موارد تشخیصی قضات برای محرومان و نیازمندان و در موارد دیگر نیز با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی صادر می شود.

عباسی اعلام کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۸۷ حکم قضایی مجازات محکومان با رویکرد جایگزین حبس جهت هزینه کرد به نفع محرومان و نیازمندان صادر شده است.

وی توضیح داد: در راستای اِعمال مجازات های جایگزین حبس طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۸۱۶  میلیون تومان حکم قضای صادر شده که برای تأمین گوشی هوشمند، تبلت، مواد غذایی، اقلام بهداشتی و لوازم خانگی نیازمندان صرف شده است.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) به غیر از قضات با وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری نیز تعامل دارد و از کمک های آنها برای امدادرسانی به نیازمندان و محرومان استفاده می کند

 

کدخبر: 758356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟