پیگیر اخذ سند ۱۵۰ پلاک موقوفه منفعتی فاقد سند هستیم

به گزارش رکنا قزوین،جلسه روسای سازمان های اوقاف و امورخیریه و ثبت اسناد و املاک کشور با ادارات اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران کل، روسای واحد‌های ثبتی و اوقاف سراسر استان و کارشناسان ثبت اسناد و املاک برگزار شد.

در این جلسه حسن تقی پور رئیس اداره حقوقی، اوقافی و ثبتی اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان کرد: طبق برنامه پیش بینی شده هم در بحث تبدیل اسناد و هم اتصال رقبات به نتایجی رسیدیم. لذا به منظور بهینه نمودن فعالیت ها، کارگروهی متشکل از مدیران و معاونین و روسا کارشناسان دو دستگاه تشکیل شد و با رصد برنامه ها به صورت متمرکز هر دوهفته یکبار روند فعالیت ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت تا موانع موجود رفع شود.
تقی پور ادامهداد: برای سال بعد هم برنامه ریزی های لازم انجام شده است و چشم انداز کوتاه و بلند مدت ترسیم شده است. به همین منظور جلسه سه جانبه ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اوقاف و امورخیریه برای پلاک هایی که طی سنوات گذشته روند رسیدگی آنها به اتمام رسیده اما هنوز سند آنها صادر نشده و فاقد سند ثبتی می باشند، تشکیل شده و تا کنون چندین پلاک را همکاران منابع طبیعی مشخص کردند، طی نامه ای روند اخذ سند را به اداره ثبت بلامانع دانسته اند.
تقی پور در پایان گفت: امیدواریم ۱۵۰ سند از ۴۴۰ سند موقوفه منفعتی که فاقد اخذ سند می باشد را امسال و سال آینده صاحب سند نمائیم.
در ادامه این جلسه صفدر کشاورز مدیرکل ثبت و اسناد و املاک قزوین هم در این جلسه گفت: مشکل خاصی در روند بررسی ها و اخذ اسناد مالکیت نداریم و با برنامه ریزی هایی که امسال انجام داده ایم برنامه ابلاغی را تا پایان سال محقق خواهیم کرد.
وی گفت: از باقی مانده اسناد اوقافی در استان ۴۴۰ سند منفعتی و در بخش سند انتفاعی هم هزار و ۱۶۹ سند باقی مانده است که طبق بررسی ها و برنامه ریزی ها ان شالله برای سال آینده بتوانیم مجموعه اسناد اوقاف استان قزوین را به اتمام برسانیم.

 

کدخبر: 758306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟