خطیب جمعه قم: دولت سیزدهم توانست اعتماد مردم به انقلاب را جلب کند

به گزارش رکنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر ضمن عرض خیر مقدم به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ، رییس جمهوری اظهار داشت:‌ امیدواریم با اهتمام و اخلاصی که این دولت دارد و همچنین دعای مردم تا آخر، این نعمت الهی قرین و همراه آن باشد.

وی با قدردانی از آیت‌الله رئیسی و هیات همراه که در سفر به قم به بخش‌های مختلف قم سر زدند و با دریافت نامه‌ها و شنیدن سخنان ارزشمند و خیرخواهانه مراجع عظام تقلید و علما به نیازهای مردم و شهر و استان قم رسیدگی می‌کنند ،گفت: بنده و دو امام جمعه دیگر قم ضمن تایید این درخواست‌ها به‌ویژه روی مسائل فرهنگی، تربیتی و انقلابی این شهر مقدس تاکید داریم.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز گذشته (پنج شنبه) وارد قم شد.

در جریان بازدیدها، دیدارها و جلسات روز نخست سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به قم ، تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات قم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته شد. 

وی همچنین در ادامه مسائل فرهنگی قم را دغدغه رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مردم ولایتمدار و خاندان معظم شهیدان و ایثارگران استان به‌ویژه شهر قم دانست و خطاب به دولت سیزدهم گفت: با کسانی که می‌خواهند چهره حرم اهل بیت و خاستگاه انقلاب را مخدوش کنند، قاطعانه برخورد کنید.

سعیدی ادامه داد: دشمن به دنبال القا ادراکی است که به مردم تلقین کند که مسئولان توانایی کار را ندارند ولی با توکل به خدا و رهبری مقام معظم رهبری و جدیت و تلاش مستمر دولت و همراهی و صبر و حوصله مردم این نقشه دشمن نیز همچون نقشه‌های دیگر نقش بر آب خواهد شد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: آن شهید بزرگوار چهره بین المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خون‌خواه او هستند، با این مجاهدت‌ها و شهادت‌ها سرانجام مستضعفان عالم بر مستکبران پیروز خواهند شد.

وی گفت:‌ این حادثه به دستور رییس جمهور خبیث، پلید و شرور آمریکا در سحرگاه سیزدهم دی‌ماه در فرودگاه بغداد اتفاق افتاد، و این شهادت بعد از عمری مجاهدت و نقش آفرینی‌های کم نظیر و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از جبهه حق رقم خورد.

سعیدی اظهار داشت: سردار سلیمانی بعد از سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیطان‌ها و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا سرانجام خون پاکش به دست شقی‌ترین افراد به زمین ریخت.

امام جمعه قم همچنین با گرامیداشت دهه بصیرت خاطرنشان کرد: حرکت و قیام تاریخی و عظیم مردم ایران در نهم دی‌ماه ۸۸ و قیام مردمی و سرنوشت ساز مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ در مجموع یک دهه مهمی را تشکیل داده‌است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: مهمترین عنصر در این دو واقعه نقش بصیرت و عمل به‌هنگام مردم تحت زعامت و رهبری دینی جامعه است.

نظری/ قم

 

کدخبر: 757288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟