وعده وزیر نیرو به مردم کردستان، تابستان آینده آب گوارای "سد آزاد" اماده بهره برداری است

به گزارش رکنا از کردستان؛ علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در بازدید از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه تا به امروز طبق برنامه پیش رفته و حدود 40درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: برنامه ما این است که اگر از نظر تامین اعتبارات مشکلی به وجود نیاید و تا قبل از شروع فصل گرمای سال آینده آب را به تصفیه‌خانه سنندج برسانیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم که در استان کردستان دنبال می‌کنیم، تامین آب پایدار و بهداشتی برای مردم سنندج است به همین منظور خارج از طرح و به صورت فوری انتقال آب از سد آزاد توسط خط لوله را به تصفیه خانه سنندج شروع کردیم.

وی تصریح کرد: در طرح اولیه قرار بود آب به صورت ثقلی در بستر رودخانه جابه‌جا شود ولی برای رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و کارکرد بهتر طرح تصمیم گرفته شد تا با استفاده از خط لوله آب به سنندج انتقال یابد.

محرابیان با بیان اینکه سامانه انتقال آب به سنندج پروژه سنگینی است و قرار شد ضربتی انجام شود، اذعان کرد: بسیار جای تأسف دارد که مردم شهر سنندج از آب بد طعم و بو استفاده می‌کنند لذا تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا این مشکل به زودی رفع شود.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 756424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟