رونمایی از سامانه تلبس حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش رکنا از قم ، در این آیین معاون تهذیب حوزه‌های علمیه طی سخنانی اظهار داشت: لباس روحانیت، لباس پیامبران الهی، لباس خدمت، نشان سربازی امام زمان (عج) و لباس حمایت از ارزش‌های دینی، دفاع از مکتب اهل بیت (ع) و پاسداری از رسالت انبیا است.

حجت‌الاسلام محمد عالم زاده نوری افزود: تلبس به لباس روحانیت آغاز فصل جدیدی در کتاب زندگی طلبگی است و بار مسئولیت طلبه را ۲ چندان می‌کند. از این‌رو پاسداری از حرمت این لباس بر طلبه‌های معمم و بر متولّیان امر تکلیفی الهی و همیشگی است.

وی ساماندهی امور تلبس را از وظایف مهم معاونت تهذیب و تربیت دانست و افزود: این موضوع شامل چند بخش می‌شود از جمله فرهنگ سازی برای تلبس در بین طلبه‌ها، ثبت نام طلبه‌ها از طریق پیشخوان حوزه، برگزاری کارگاه تلبس به صورت حضوری و مجازی، برگزاری مصاحبه روانشناختی و مصاحبه علمی تربیتی که بخشی از آن به صورت حضوری و بخشی دیگر نیز به‌صورت غیر حضوری انجام می‌گیرد و بعد از گذراندن این مراحل صدور مجوز تلبس صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: موضوع جشن تلبس که در واقع در امتداد همان فرهنگ‌سازی محسوب می شود بعد از دریافت مجوز تلبس در استان‌ها برگزار خواهد شد.

عالم زاده نوری در مورد سامانه جدید تلبس نیز بیان داشت: علاوه بر اینکه تلاش شده، این سامانه بر طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌های جدید تنظیم شود، کاستی‌های سامانه قبلی نیز بر طرف شده و تکمیل‌ و جامع‌تر قابل ارائه و استفاده می‌باشد.

معاون حوزه‌های علمیه یادآور شد: از ابتدای سال جاری سه هزار و ۳۰۰ تَن مجوز تلبس دریافت کرده‌اند و امید است با نهایت مسئولیت‌پذیری و براساس آیین نامه و دستورالعمل ابلاغی تلبّس، زمینه‌ساز اجرای بهتر امور تلبس در کشور باشیم.

نظری / قم

 

کدخبر: 753619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟