قاچاقچی عتیقه در رودبار به دام پلیس افتاد/به همراه جزییات

به گزارش رکنا از رشت، سردار "عزیزاله ملکی" ، اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی رودبار حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی "رودبار-رشت" به یک دستگاه خودرو پژو 405 که از مسیر جنوب به شمال در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازرسی از خودرو مورد نظر، 133 قلم شیء عتیقه شامل 6 عدد ظرف، کاسه و بشقاب نقره، 5 عدد دستبند مفرغ، 7 عدد شیء مدور و نیمه مدور، 2 عدد قاشق نقره، 14 عدد انگشتر، 79 مهره و قطعه تزیینی، 2 عدد سینه ریز،10 عدد گردن آویز، 2 عدد گوشواره، 5 عدد شیء طلایی با نقش تزیینی و یک عدد سکه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری و معرفی متهم 47 ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: بنا بر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت اشیای کشف شده مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد و ارزش ریالی آنها در دست بررسی است.

سردار ملکی در پایان با اشاره به اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند. 

رشت /مرجان گودرزی 

 

کدخبر: 752878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟