عدالت آموزشی تحقق می‌یابد

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش صبح امروز پنج‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور اعضای این شورا و در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری آموزش و پرورش را یکی از ارکان مهم نظام معرفی کرده اند که این نشان از مهم بودن این نهاد است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم ترین کانون تربیتی انسان است افزود: امور کشور با نیروی انسانی اداره می‌شود و آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارد.

نوری با بیان اینکه ارزش افزوده آموزش و پرورش از سایر نهادها بالاتر است گفت: شورای آموزش و پرورش در سال ١٣٧٢ و بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی و برای تمرکز زدایی تشکیل شد و اگر این تمرکز زدایی صورت نگیرد نمی‌توان با محیط سازگار بود.

وی در ادامه بیان داشت: در تبدیل به احسنت مدارس حاشیه جاده باید تلاش کرد و بتوان سرانه آموزشی را افزایش داد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر متنوع شدن فضای آموزشی گفت: محیط تحصیلی و تربیتی دانش آموزان باید متنوع باشد و شورای آموزش و پرورش باید در مردمی سازی اقدام کند.

نوری با بیان اینکه دانش آموزان باید با محیط خارج از تحصیل بیشتر آشنا افزود: باید مدرسه محوری را در اولویت قرار دهیم و اختیارات بیشتری را به مدارس ابلاغ کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صنعت یک اصل است که شرکت ها باید در جامعه مشارکت اجتماعی داشته باشند لذا مدیران کل استان ها باید با شرکت های صنعتی وارد بحث شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن تسلیت به خانواده دو دانش آموز که در حادثه اخیر منطقه هلشی درگذشتند بیان کرد: از تمامی مدیران که پیگیری این موضوع بودند تقدیر می‌کنم.

نوری با تاکید بر مردمی شدن آموزش و پرورش اظهار داشت: مردمی شدن به حکمرانی و عدالت کمک می‌کند که این امری مهم و منطقی است.

وی با تاکید بر حضور معلمان بصورت ثابت در روستاها و مناطق عشایر نشین گفت: اجرای این مهم همان عدالت است که جهت اجرای آن درحال برنامه ریزی هستیم.

مقام ارشد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سواد تحصیلی معلمان کرمانشاهی بالاست تأکید کرد: معلمان ما در این شرایط کرونا بصورت جهادی پای کار بودند.

یوسف نوری در پایان خاطرنشان کرد: بخش مشاوره باید در تمامی ادارات کل آموزش و پرورش تشکیل شود چراکه در این شرایط کرونا وجود آن احساس می‌شود.

 

کدخبر: 751996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟