طرحهای توسعه ای قنوات در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش رکنا از قم، محمد ابراهیم فرهاد لو در گفتگوی اختصاصی افزود: مدیریت جدید شهرداری فعالیت خود را از اول شهریورماه امسال آغاز کرده است و در ابتدای کار برنامه توسعه ای شهر که شامل حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است را به اعضای شورای اسلامی شهر قنوات ارائه کرد. 

وی به اهمیت و استراتژیک بودن شهر قنوات در استان اشاره کرد و گفت: سرریز جمعیت مرکز استان و مهاجرت معکوس به سمت شهر قنوات است و این امر بر لزوم توسعه و آبادانی سریعتر شهر افزوده است. 

وی ادامه داد: طبق طرح جامع و تفضیلی شهر قنوات می بایست جمعیت شهر در افق ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر می رسید ولی قنوات در سال ۱۳۹۳ به این تراز جمعیتی دست یافت. 

فرهاد لو اضافه کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته این شهر الان جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر دارد که علاوه بر آن میزبان حدود ۵ هزار نفر نیز اتباع خارجی نیز می باشیم.

وی با توجه به سیاست دولت در امر مسکن افزود: برای دست یابی به قیمت تمام شده کمتر در طرح ملی جهش مسکن توافقاتی با سازمان مسکن و شهرسازی و مسئولین استانی مبنی بر تملک اراضی در حریم شهر قنوات جهت اجرای طرح مسکن ملی صورت گرفته است. 

به گفته وی طی چند ماه آینده برای ثبت نام و واگذاری طرح جهش تولید آماده خواهد شد. 

فرهادلو در ادامه به اجرای طرحهای عمرانی اشاره کرد و گفت: تهیه سند چشم انداز شهر قنوات؛ بازنگری طرح جامع و تفضیلی شهر قنوات و انجام طرحهای مطالعاتی از جمله به روزرسانی طرح مطالعاتی جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهر قنوات در دستور کار قرار گرفته است. 

وی همچنین از اجرای ساخت سالن بزرگ اجتماعات و مجموعه فرهنگی شهر قنوات خبر داد و افزود: باتوجه به روند افزایشی جمعیت در قنوات ایجاد چنین فضاهایی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. 

نظری / قم

 

کدخبر: 751897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟