ایجاد ۳ هزار و ۸۰۰ شغل برای مددجویان

به گزارش رکنا از لرستان، جلال شیخ پور افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ شغل با پرداخت تسهیلات ایجاد شده است و ۵۳۵ مورد کاریابی نیز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: استعداد سنجی، آموزش و مهارت، پرداخت تسهیلات، عرضه و فروش محصولات در دستور کار ما در حوزه اشتغال قرار دارد، ما در حوزه اشتغال به آموزش‌های نوین مانند خلبانی پهپاد روی آوردیم.

شیخ پور تصریح کرد: موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های خانواده‌های تحت پوشش است، در فاز اول امسال ۳۵۰ واحد مسکونی تحویل و ۳۵۰ واحد نیز آماده تحویل است، همچنین ۵۰۰ واحد سپاه نیز آماده تحویل به خانواده‌ها است.

وی با تاکید بر موضوع خدمات فرهنگی در کمیته امداد استان گفت: شناسایی و پرورش نخبگان یکی از موضوعات مهمی است که ما پیگیری کرده‌ایم و تاکنون ۲۶۰ نخبه را شناسایی کرده‌ایم، همچنین ده نخبه مخترع نیز شناسایی شده است.

وی یکی دیگر از محورهای مهم در کمیته امداد را آموزش عنوان کرد و افزود: دین مداری، مهارت‌های زندگی، ترغیب به ورود اشتغال در این محور مد نظر ما است، شعار ما در لرستان این است اگر کار کردی بیشتر کمک می‌کنیم‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان افزود: آخرین مرحله ما جذب مشارکت‌های مردمی است که با تلاش و پیگیری سطح مشارکت های مردمی را افزایش داده‌ایم، به طوری که میانگین کمک به ایتام از طرف حامیان از ۳۷۰ هزار تومان به ششصد هزار تومان افزایش پیدا کرده است، نکته دیگر جمع‌‌ آوری کمک های مردمی با استفاده از کدهای مختلف مانندQR است.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 751462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟