به توان و انگیزه جوانان ایمان دارم

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، پوریا نیشابوری در خصوص نحوه ورود به حوزه صنعت گفت:سابقه فعالیت پدرم در حوزه تولید، بیش از ۳۰ سال است، از کودکی با فضای تولید و صنعت عجین بوده ام و همیشه به این فکر میکردم که چگونه میتوانم به خانواده کمک کنم؛ از نوجوانی هر طور که میشد حتی برای انجام کارهای کوچک مثل انتقال پول و… خودم را به فضای کارخانه میرساندم، تا اینکه سه سال پیش بود که پس از بررسی های بسیار، به طور تخصصی وارد مدیریت تولید شدم.ماجرا از این قرار بود که پدرم سال ۱۳۸۸ کارخانه ای خریداری کرد، اما مدیریتش را به افراد دیگر سپرد و به حرفه ای اصلی خود بازگشت. خاطرم هست که ۳ سال پیش که این بخش را تحویل گرفتم؛ تنها سه نیرو داشت و هم اکنون خداروشکر تنها به طور مستقیم ۶۰ نفر را در مجموعه مشغول کرده ایم.

وی با اشاره به وجود مافیا در صنعت گفت: متاسفانه در حوزه کاری ما نظارت خوبی انجام نمی‌شود، در حوزه مواد غذایی همیشه رقابت بر سر قیمت در کنار کیفیت است اما متاسفانه در این حوزه، برای پایین نگه‌داشتن قیمت، گاهی کیفیت هم از بین می رود. همچنین بحث مواد اولیه که درگیر مافیا خاص است.

نیشابوری ادامه داد: علاوه بر تلاش برای رقابت با مافیای این حوزه؛ پیدا کردن نیاز بازار و همچنین خریدار محصولات؛ از هر چیزی سخت تر بود.

این صنعت گر جوان بیان کرد: دولت در روند اخذ مجوزها نهایت همکاری را با اهالی صنایع دارد، واقعیت این است که مواد اولیه سوسیس و کالباس از داخل کشور تهیه می‌شود، جز مُرکبی که برای پوسته محصولات استفاده می شود که وارداتی است و بیشترین درگیری را با گمرک دارد؛ گاهی مجبور هستیم ماهی پانصد میلیون تومان را پیش خرید کنیم که تولید متوقف نشود و بر این اساس از دولت می‌خواهم که همکاری بیشتر گمرک را طلب کند.

وی در باره استفاده از نیروهای جوان در صنعت گفت: اکثریت نیروهای فعال، جوان هستند، به استفاده از نیرو، تلاش و انگیزه جوانی ایمان دارم.امیدوارم به زودی با همراهی همه مدیران بخش خصوصی و دولتی، مشکل اشتغال جوانان حل و از فکر و همراهی جوانان ایران اسلامی در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها استفاده شود.

کدخبر: 751063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟