شهرهای مهدیشهر و کلاته خیج به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند

به گزارش رکنا از سمنان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا گفت: در نخستین جلسه از پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، شهرهای مهدیشهر و کلاته خیج توانستند به عنوان شهرملی صنایع دستی ثبت شوند.

حمید رضا دوستمحمدی افزود: شهر مهدیشهر در رشته شماره دوزی سنگسر و کلاته خیج در رشته دست بافته های سنتی (تائه بافی) توانستند به این مهم دست یابند.

8778

وی افزود: در این جلسه پرونده مربوط به روستای ابرسج در رشته نمدمالی از استان سمنان نیز مطرح شد که این پرونده تا کسب استانداردهای مورد نظر به صورت مشروط ثبت گردید.

دوستمحمدی این موفقیت را مرهون تلاش و دفاع جانانه کارشناسان میراث فرهنگی استان در این جلسه دانست و گفت: در این جلسه که در عمارت تاریخی کوشک تهران برگزار شد، برخی از مقامات و مسئولان استانی از جمله فرمانداران، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها، شهرداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهرداران حضور داشتند تا از داشته های میراثی خود دفاع کنند.

636584549230663073

وی  گفت: در سال جاری از چهار شهر کشور که موفق به ثبت ملی شدند دو شهر به استان سمنان تعلق دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان هویت دهی به صنایع دستی و برندسازی تجاری به محصولات صنایع دستی را از جمله مزایای انتخاب شهر ملی صنایع دستی برشمرد.

دوستمحمدی ضمن تبریک کسب این موفقیت ابراز امیدواری کرد تا این مهم بتواند در کوتاه مدت و بلند مدت ثمرات مفیدی برای اهالی صنایع دستی استان به ویژه هنرمندان صنایع دستی این شهرها به همراه داشته باشد.

سمیه قاسمی - سمنان

کدخبر: 749702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟