تاکید امام‌جمعه سنندج در دولت سیزدهم و رفع وعده فقر و گرانی

به گزارش رکنا از کردستان؛ ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلای اسلامی و تبریک 19 آذرماه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستا اظهار داشت: پرستاری رسالتی خطیر و امانتی بزرگ بوده که بر عهده کسانی است که نور محبت، عطوفت و مهربانی در وجودشان باشد.

وی با بیان اینکه پرستاری به‌معنای ایثارگری در راه سلامت مردم و سالم‌ بودن جامعه است،افزود: جا دارد از زحمات و تلاش مدافعان سلامت به ویژه پرستاران صمیمانه تشکر کنم. این قشر زحمت‌کش از جان خود گذشته تا در راه مردم ایثار کنند.

امام جمعه سنندج با قدردانی از تلاش و همت دولت سیزدهم در فراهم کردن واکسن کرونا تصریح کرد: خوشبختانه به واسطه تلاش‌های انجام شده و واکسیناسیون گروه‌های مختلف، آمار فوتی‌های کرونایی بسیار کاهش یافته و امیدواریم به زودی هم ریشه‌کن شود.

وی با اذعان به اینکه نداری و بی‌پولی از درد کرونا بدتر است، گفت: امیدوارم دولت سیزدهم در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم که این‌روزها در مضیقه هستتد،تلاش کند چرا که روز به روز توان مردم کاهش یافته و اجناس و کالاهای اساسی گران‌تر می‌شود.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه دولت وعده رفع فقر و گرانی را تحقق ببخشد، ادامه داد: ریشه همه آسیب‌ها ناشی از فقر و نداری است، امیدواریم دولت سیزدهم همانطور که با کرونا مقابله کرده، گرانی را نیز ریشه‌کن کند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با بیان اینکه ربا یا نزولاز دیدگاه اسلام و قرآن حرام و همانند مبارزه با خداوند و پیامبر گرامی اسلام(ص) استخاطرنشان کرد:خداوند در هفت سوره قرآن، ربا را حرام اعلام کرده وفرد نزول‌خوار بی‌ایمان از دنیا رفته و در آخرت باید تاوان عمل زشتش را بدهد.

امام جمعه سنندجبر لزوم توجه دولت سیزدهم به تحقق عملی بانکداری اسلامی تاکید کرد و ابراز داشت: رباعامل ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه شده و خود و دیگران به خاک سیاه می‌نشیند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دولت بانکداری اسلامی را تحقق ببخشد، تاکید کرد: مسلمانان ضمن پیوستن به دین اسلام و دوری از گناه و حرام، به فکر راز و نیاز و توشه آخرت خود باشند.

امام جمعه سنندج دست‌درازی به بیت‌المال همانند خیانت به جامعه بشریت دانست و افزود: مسئولان و همه کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند، حافظ بیت‌المال و خدمتگزار واقعی مردم باشند.

وی بر ضرورت دوری از گناه تاکید کرد و بیان داشت:براساس فرموده قرآن کسی که گناه نکند خداوند دلش را منور به نور قرآن کرده اما کسی که دنبال حرام‌خواری باشد، قلب خود و سایر انسان‌ها را نابود و 40شب طاعات و عباداتش قبول نیست.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه باید در این روزهای سخت کرونایی و این شرایط اقتصادی یکدیگر را درک کرده و همدیگر را فراموش نکنیم، یادآور شد: خیرین فقرا و نیازمندان را فراموش نکنند.

امام جمعه سنندج در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های امنیتی بابت تامین و حفظ امنیت پایدار کنونی در سراسر استان کردستان یادآور شد: امیدواریم امنیت معیشتی مردمنیز فراهم شود و خداوند همه ما را از آتش جهنم، تفرقه و اختلاف دور کند. 

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 749672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟