پیش‌بینی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح راه آهن دورود - خرم آباد
به گزارش رکنا از لرستان، پیش از ظهر امروز 19 آذرماه 1400، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح راه آهن دورود به خرم آباد گفت:برای این طرح در سال جاری اعتباری 500 میلیارد تومان از محل تئاتر نفت در نظر گرفته شده است که با این میزان اعتبار طرح فعال خواهد شد.

 وی ادامه داد: از محل منابع اعتباری خود طرح راه آهن دورود به خرم آباد نیز 120 میلیارد تومان در بودجه قرار دارد و با ادامه مصوبه های سفر هیئت دولت نیز منابع برای سال 1401 در نظر گرفته می شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:  راه‌آهن خرم‌آباد - دورود از طرح‌های مهم راه آهن کشور است و یک طرح ملی و از کریدورهای اصلی راه آهن کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: قرارداد این طرح با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است اما طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی، این طرح تعطیل شده بود و قبل از سفر رییس جمهور به لرستان بحث فعال کردن این طرح مطرح شد و آغاز مجدد این طرح در دستور کار قرار گرفته و اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمان‌بندی واقعی برای این طرح باید پیش‌بینی و طی چند روز آینده اعلام شود تا بتوان با قرارگاه در خصوص اعتبار و زمان‌بندی اجرا و تکمیل آن توافق کرد.

قاسمی گفت: در صورت تامین منابع اعتباری، این طرح طی سه سال تکمیل و افتتاح می‌شود، اگرچه طرحی بسیار سخت و ویژه در مجموعه راه اهن کشور به شمار می‌رود که 30 درصد این طرح در بخش‌های احداث تونل و ابنیه‌های بزرگ است. 

وی افزود: این طرح می‌تواند از طریق محل‌های خارج از اعتبارهای جاری کشور تکمیل شود چراکه از محل جاری، اعتباری برای این طرح پیش‌بینی نشده است.

 

گلاره پروازی/ لرستان

کدخبر: 749549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟